دیدار نماینده ویژه ظریف در امور افغانستان با نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان

خانم دبورا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان و رئیس یوناما که در راس هیاتی جهت رایزنی در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است روز گذشته با محمد ابراهیم طاهریان، مشاور وزیر امور خارجه و نماینده ویژه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، در این دیدار تحولات جاری و وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان و روند صلح در آن کشور مورد بررسی قرار گرفت و طرفین دیدگاه‌های خود در مورد ابعاد مختلف گفت‌وگوهای درون افغانی را تشریح کردند. 

در این ملاقات نماینده ویژه وزیر امور خارجه در امور افغانستان بر لزوم ایفای نقش پر رنگ تر سازمان ملل و دبیر کل این سازمان در جهت کمک به پیشبرد گفت‌وگوهای درون افغانی و مشورتهای بین المللی در خصوص افغانستان تاکید کرده و حمایت و آمادکی کشورمان برای همکاری با سازمان ملل در این ارتباط را اعلام کرد.

وی همچنین  با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران صلح و امنیت افغانستان را صلح و امنیت خود می داند حمایت کشورمان از روند صلح با مالکیت و هدایت افغانها را مورد تاکید قرار داد.

خانم لاینز نیز با قدردانی از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از مردم افغانستان و تلاشهای کشورمان برای کمک به حل مشکلات آن کشور، آمادگی سازمان ملل برای ایفای نقش موثر جهت پیشبرد روند صلح و همکاری با کشورهای منطقه در جهت توسعه اقتصادی و اجتماعی افغانستان را اعلام کرد.

در این ملاقات طرفین همچنین از افزایش خشونتها در افغانستان در ظرف سه ماه گذشته ابراز نگرانی کرده و خواهان کاهش خشونت و جلوگیری از تلفات غیر نظامیان شدند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =