ایجاد فضای گفت‌وگو با فعال کردن حلقه‌های دانشجویی در فضای مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: نمی‌توان با برنامه‌های سطحی با دانشجویان وارد گفت‌وگو و ارتباط‌گیری شد. فعال کردن هسته‌ها، حلقه‌های دانشجویی، ایجاد فضای گفت‌وگو و تبیین موضوعات در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

سیدحسین پیشگر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره جزئیات ثبت‌نام جشنواره مجازی  «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: از رویداد 13 آبان(سالگرد تسخیر لانه جاسوسی) تا کانون 17 نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد 11 نفر از کارکنان و 6 نفر از دانشجویان هستند. 

وی افزود: انتشار حداقل پنج پست اینستاگرامی پیرامون موضوعات مختلف و مناسبتی «از حماسه تا حماسه» در این جشنواره الزامی بوده است. فعلا اثری از سوی استادان در این جشنواره ارسال نشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: جلسات متعددی با کمیته اجرایی، شورای فرهنگی و کانون‌های دانشجویی و فرهنگی و تشکل‌ها در این خصوص برگزار شده و انتظار داریم استقبال دانشجویان بیشتر از این نیز شود. 

پیشگر با اشاره به جمعیت دانشجویی 15 هزار نفری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب عنوان کرد: ظرفیت قابل‌توجهی در این واحد دانشگاهی از جهت خلاقیت‌های دانشجویی وجود دارد. فرم‌های مربوط به این جشنواره در وب‌سایت دانشگاه قرار داده شده و اطلاع رسانی با استفاده از سامانه‌های پیامکی و فضای مجازی نیز فراگیر شده است.

وی ادامه داد: کانون‌های فرهنگی، نشریات و بسیج دانشجویی از هفته‌های قبل برای انتشار و اطلاع رسانی برگزاری و ارسال آثار برای این جشنواره در کنار معاونت فرهنگی و دانشجویی قرار گرفته‌اند ولی استقبال آنطور که باید راضی کننده نبوده است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تصریح کرد: این واحد دانشگاهی اکنون دارای 23 کانون فرهنگی و دانشجویی دارای مجوز است ولی به دلیل وقوع شرایط کرونایی و دوری دانشجویان از فضای دانشگاه تعدادی از این کانون‌ها به‌حالت غیر فعال درآمدند.

پیشگر با اشاره به فعال‌سازی 10 کانون فرهنگی و دانشجویی در ایام کرونایی خاطرنشان کرد:  از مرداد ماه سال جاری تلاش کردیم تا با کمک دانشجویان و تعریف برنامه‌هایی در فضای مجازی تعداد 10 کانون را به حالت فعال برگردانیم و دانشجویان را در این راستا پایِ کار کنیم.

وی گفت: به نظر می‌رسد هنوز نوع فعالیت فرهنگی در بستر فضای مجازی برای دانشجویان به‌خوبی جا نیفتاده و دوری 6 ماهه آنها از دانشگاه، کانون‌ها، تشکل‌ها و فعالین فرهنگی، فعالیت‌ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است. هرچند که جلسات تصویری و مجازی با دانشجویان برگزار می‌شود ولی اثرگذاری و جذب دانشجویان در جلسات و گفت‌وگوهای حقیقی بیش از این است و فضای مجازی کارآمدی لازم را ندارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب تشریح کرد: اثرگذاری صفحات فضای مجازی غربی و ماهواره بر روی جوانان و دانشجویان بسیار زیاد شده و دیگر نمی‌توان با برنامه‌های سطحی با دانشجویان وارد گفت‌وگو و ارتباط گیری شد. فعال کردن هسته‌ها و حلقه‌های دانشجویی و ایجاد فضای گفت‌وگو و تبیین موضوعات در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

پیشگر خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات واحدهای دانشگاهی موفق در برگزاری جشنواره‌ها و برگزاری جلسات تبیینی برای مدیران واحدها توسط مدیران سازمان مرکزی پیش از ابلاغ برنامه‌ها نیز کمک شایانی در پیش‌برد سیاست‌های فرهنگی شمرده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080336

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =