استفاده از متخصصان دانشگاهی برای حل مشکلات شهرسازی و معماری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت: استفاده از مدیران شهری و مشاوران گروه علمی شهرسازی و معماری دانشگاه و تشکیل تیم‌های متخصص در این حوزه، جزو مولفه‌های مهم برای حل مشکلات حوزه شهرسازی و معماری محسوب می شود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در مناقصه‌های مهم حوزه شهرسازی و معماری بدون هیچ مشکلی شرکت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معصومه طباطبایی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد صبح امروز در نشست مجازی "آغاز مرحله اجرایی تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها" اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد پتانسیل‌های خوبی در زمینه حمل و نقل و ترافیک دارد؛ استفاده بهینه از پتانسیل‌هایی مانند اعضای هیئت علمی و دانشجویان می‌تواند مشکلات بسیاری را در زمینه حمل و نقل و بهبود وضعیت راه ها حل کند. در همین زمینه نیز تدوین نظام موضوعات مرتبط با طرح پایش در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: استفاده از مدیران شهری و مشاوران گروه علمی شهرسازی و معماری دانشگاه و تشکیل تیم‌های متخصص در این حوزه، جزو مولفه‌های مهم برای حل مشکلات حوزه شهرسازی و معماری محسوب می شود. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند در مناقصه‌های مهم حوزه شهرسازی و معماری بدون هیچ مشکلی شرکت داشته باشد.

طباطبایی ادامه داد: مشارکت شهرداری‌ها با دانشگاه برای توسعه فضای سبز نیز یکی از فعالیت‌های مهم ما در این مدت بوده است؛ استان یزد دارای فضاهای سبز گسترده‌ای است که ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه محسوب می‌شود.

وی گفت: پذیرش کارآموز و کاروز از واحدهای دانشگاهی می تواند زمینه را برای نقش آفرینی دانشجویان و استادان در زمینه مدیریت شهری فراهم کند. ‌ جمع آوری ایده‌های فناورانه دانشگاه در حوزه حمل و نقل و مدیریت شهری نیز می‌تواند در این حوزه اثر گذار باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: ما می توانیم از تمامی ظرفیت ‌ها و پتانسیل‌های دانشگاه در حوزه شهرسازی و مدیریت شهری استفاده کنیم و دانشگاه را در خدمت جامعه بگیریم.

در ادامه علیرضا منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در نشست مجازی "آغاز مرحله اجرایی تفاهم نامه مشترک دانشگاه آزاد اسلامی و شورای عالی استان‌ها" گفت: تشکیل کمیته‌های متناظر و هماهنگی هرچه بیشتر میان واحدها و شورای عالی استان، جزو مولفه‌های مهم در زمینه همکاری های دوجانبه و رسیدن به اهداف محسوب می‌شود. البته این کمیته در استان تهران تشکیل شده که امیدواریم در سایر استان‌ها نیز تشکیل شود.

وی افزود: باید با تدوین یک آیین نامه تخصصی، مفاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه آزاد و شورای عالی استان‌ها به صورت دقیق و راهبردی اجرایی شود. سال گذشته تفاهم نامه خوبی  برای آموزش نمایندگان شورای روستاهای استان کرمان داشتیم که براساس آن، ۲۸ دوره آموزشی برای ۱۴ نفر از این نمایندگان برگزار شد که با استقبال زیادی همراه بود.‌

منظری توکلی در پایان تاکید کرد: این طرح می‌تواند به عنوان یک الگو و به صورت پایلوت، در اختیار واحدهای دانشگاهی کل کشور قرار بگیرد تا شاهد هم افزایی و همکاری بیش از پیش میان شورا و دانشگاه برای حل مشکلات شهری و روستایی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080351

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =