سهم تولید دانش در اقتصاد دیجیتال بالاتر رفت

ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه ریزی برای افزایش سهم تولید دانش در اقتصاد دیجیتال را آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از معاونت علمی، تولید دانش الزامی برای توسعه علوم است. ضرورتی که تنها به کمک تربیت نیروی انسانی متخصص محقق می‌شود به همین دلیل ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اقداماتی برای افزایش سهم تولید دانش در فناوری‌های مرتبط با این حوزه دارد.

اقتصاد دیجیتال یکی از فناوری‌های پرکاربرد این روزها در جهان است. فناوری‌هایی که در سال‌های اخیر روند رو به رشدی را تجربه و با تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌های این حوزه مسیر توسعه خوبی را طی کرده است. اما تولید دانش در این عرصه یکی از نیازهای اساسی است که باید به صورت مداوم مورد توجه قرار گیرد.

این کار به تربیت نیروی انسانی متخصص و تقویت توان علمی این حوزه می‌انجامد. ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برای تامین این نیروی توانمند در تلاش است تا با مراکز و نهادهای مرتبط ارتباطی تنگاتنگ و مشترک داشته باشد. همکاری‌هایی که سهم تولید دانش در این حوزه را افزایش می‌دهد و به پاربرتر شدن زیست‌بوم آن کمک می‌کند.

تولید دانش در کشور در حوزه اقتصاد دیجیتال از دوران مدرسه آغاز می‌شود و تا دانشگاه و فارغ‌التحصیلی دانشجویان برنامه‌ریزی شده است و ادامه می‌یابد. البته برگزاری بوت‌کمپ‌ها و دوره‌های آموزشی حمایت شده از سوی نهاهای مرتبط با این حوزه هم از دیگر روش‌های تولید دانش در عرصه اقتصاد دیجیتال است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =