برد پرگل منچستر و چلسی؛ شکست آرسنال و توقف دو مدعی برابر یکدیگر

در پایان هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، تیم های منچستریونایتد و چلسی برابر حریفان خود به برتری رسیدند. آرسنال در خانه شکست خورد و در حساس ترین بازی نیز منچسترسیتی و لیورپول به تساوی رضایت دادند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)- محمدرضا خدابخش؛ در پایان هفته هشتم لیگ برتر انگلیس، تیم های منچستریونایتد و چلسی برابر حریفان خود به برتری رسیدند. آرسنال در خانه شکست خورد و در حساس‌ترین بازی نیز منچسترسیتی و لیورپول به تساوی رضایت دادند.

فرار از بحران با درخشش ستاره پرتغالی!
تیم منچستریونایتد که هفته گذشته در لیگ قهرمانان، برابر باشاک شهیر شکست خورده بود و همچنین از شش بازی تنها هفت امتیاز کسب کرده بود، برای رهایی از این وضعیت، میهمان اورتون بود. شاگردان سولسشر بازی را با کنترل توپ و حفظ مالکیت آغاز کردند اما تافی ها تمامی روزنه ها را بسته بودند و به نوعی بازی گره خورده بود. بر خلاف جریان بازی، این اورتون بود که در دقیقه نوزده به گل رسید. شروع مجدد بلند پیکفورد، روی سر کالورت لوین فرود آمد و او نیز با یک ضربه سر توپ را جلوی پای برنارد قرار داد. مهاجم برزیلی با یک مانور به سمت راست و ضربه زمین به سمت چپ، گل اول را برای تیمش به ارمغان آورد. برنارد در این بازی، جایگزین ریچارلیسونی شده بود که به دلیل محرومیت این بازی را از دست داده بود. شش دقیقه بعد، تلاش های شیاطین سرخ برای گلزنی به نتیجه رسید. کار تیمی خوب شاگردان سولسشر باعث شد تا توپ به سمت چپ برود و زیر پاس لوک شاو قرار بگیرد. مدافع چپ قرمز ها وقتی دید فشار بر روی او نیست، توپ را حوالی نقطه پنالتی ارسال کرد و برونو فرناندز، با یک پرواز بلند و یک ضربه سر زیبا و دقیق، گل تساوی را به ثمر رساند. او در بازی فصل گذشته، در همین ورزشگاه، اولین گل خود را برای منچستر به ثمر رساند و به نظر می آید این زمین برای او خوش یمن است. در حالی که بازی متعادل پیش می رفت، بازهم فرناندز بود که تفاوت ها را رقم زد. او توپ را از رشفورد دریافت کرد و خواست که توپ را برای او که نفوذ کرده بود ارسال کند که این ارسال بدون برخورد به کسی، پس از برخورد به تیر دروازه، مستقیما وارد دروازه شد تا این سناره پرتغالی دبل کند. در حالی که اورتون یک گل عقب بود، اما تیم میهمان با مدیریت خوب بازی، نیمه اول را با همان نتیجه به اتمام رساند. در آغاز نیمه دوم، اورتون حالت تهاجمی به خود گرفت. آنچلوتی که تیمش را بازنده می دید، سعی کرد با اضافه کردن ایوبی و توسون، خط حمله تیمش را تقویت کند اما مالکیت و ارسال های توپ، نتیجه ای برای تیمش نداشت. در حالی که تیم اورتون کاملا جلو کشیده بود، توپ زیر پای برونو فرناندز قرار گرفت و تبدیل به ضد حمله شد. هافبک پرتغلی توپ را به سرعت جلو برد و با یک پاس به بقل، کاوانی تعویضی را در موقعیت تک به تک قرار داد او نیز با یک بقل پا، اولین گل خودش را برای منچستر به ثمر رساند و تیر خلاص را به پیکره اورتون وارد کرد. با این برد، یونایتد ده امتیازی شد و با یک بازی کمتر، در رده چهاردهم قرار گرفت. شاگردان آنچلوتی نیز که پس از شروع خوب خود در لیگ، روند نزولی را طی می کنند، سیزده امتیازی باقی ماندند و به رده هفتم تنزل یافتند.

پیروزی های پرگل چلسی ادامه دارد!
شاگردان لمپارد که شرایط صعودی و خوبی را دنبال می کنند، یک برد پرگل دیگر را به دست آوردند تا نشان دهند که از همین ابتدا، یک مدعی جدی برای قهرمانی هستند. شفیلد بازی را بهتر آغاز کرد و اتفاقا به گل هم رسید. دقیقه نه، مک گولدریک، شوت محکم برگ را با یک ضربه رباح ماجری تغییر جهت دادل اول را به زیبایی به ثمر رساند. اما پس از آن، چلسی دوبرا در نیمه اول و دوبار در نیمه دوم موفق به گلزنی شد تا بازی را با بردی قاطعانه به پایان برساند. ابتدا در دقیقه بیست و سوم، تامی آبراهام، پاس به بیرون زیبای کواچیچ را با یک شوت چکشی به گوشه دروازه حریف فرستاد تا بازی مساوی شود. سپس نوبت بن چیلول بود. مدافع پیش تاخته آبی های لندن، ارسال حکیم زیاش روی تیر دو را با یک بقل پا تبدیل به گل دوم کرد تا نیمه اول با این نتیجه و به سود چلسی به پایان برسد. چلسی در نیمه دوم، با حفظ توپ خود اجازه عرض اندام به حریف خود را نداد. دقیقه هفتاد و هفتم، یک مدافع در چلسی موفق شد گلزنی کند. میسون مونت، از نقطه کرنر توپ را ارسال کرد و تیاگو سیلوای با تجربه با یک ضربه سر هوشمندانه گل سوم را به ثمر رساند. سه دقیقه بعد پاس در عمق زیبای حکیم زیاش به ورنر رسید و او این فرصو تک به تک را با یک شوت روی پای محکم غنیمت شمرد و بازی را چهار بر صفر کرد تا روند پیروزی‌های پرگل شاگردان لمپارد ادامه پیدا کند. حالا چلسی با پانزده امتیاز پنجم است و شفیلدیونایتد نیز تنها با یک امتیاز قعرنشین است.

جدال تیم های پپ و کلوپ برنده نداشت!
دو تیم مدعی منچسترسیتی و لیورپول که در دو فصل گذشته، هر کدام یک قهرمانی را به دست آورده اند،در ورزشگاه اتحاد به مصاف هم رفتند تا یکی از حساس‌ترین و البته تعیین کننده‌ترین بازی‌های فصل را برگزار کنند. در دقایق ابتدایی بازی، تیم میهمان بود که توپ و میدان را در اختیار گرفته بود و بازیکنان منچسترسیتی قادر به بازی کردن در زمین لیورپول نبودند. حرکت مانه در محوطه جریمه و بی احتیاطی واکر، باعث شد تا شاگردان کلوپ در دقیقه سیزدهم صاحب یک ضربه پنالتی شوند. محمد صلاح پشت ضربه قرار گرفت و با یک بقل پای دقیقا و محکم، گل اول را به ثمر رساند. یکی از آمارهای خوبی که او تا به اینجا از خود به جای گذاشته این است که تمامی پنالتی‌های خود با پیراهن لیورپول را تبدیل به گل کرده است. منچسترسیتی خیلی سخت می توانست توپ را از میانه میدان رد کند و دائم مجبور به پاس کاری در خط دفاعی بودند. بالاخره در دقیقه سی و یک، روی اشتباه چیدمان هافبک ها، توپ در پشت موحطه جریمه به دی بروینه رسید و او نیز توپ را به گابریل ژسوس پاس داد. این مهاجم برزیلی با کی چرخش زیبا از آرنولد رد شد و با یک نوک پا، گل مساوی را به ثمر رساند. نه دقیق بعد، ارسال کوین دی بروینه به دست جو گومز برخورد کرد و پس از چک کردن اصویر توسط خود داور، اعلام پنالتی شد. خود دی بروینه پست توپ قرار گرفت اما با وجود فریب آلیسون، توپ را از کنار دروازه به بیرون زد تا بهترین فرصت برای گل برتری سیتیزن ها از دست برود. دو تیم نیمه اول را با همین نتیجه به اتمام رساند. در نیمه دوم شاگردان پپ بهتر بازی کردند و مالکیت را بر عهده داشتند و از تعدیض های پپ نیز می شد فهمید که به دنبال پیروزی است. در عوض کلوپ به دنبال حفظ نتیجه بود. در نیمه دوم، بیشتر بازی در میانه میدان و اشتباهات فردی دنبال می شد و موقعیت خطرناکی ایجاد نشد تا در نهایت ان دیدار حساس، با تساوی یک بر یک به اتمام برسد. با نتیجه به دست آمده، منچسترسیتی با دوازده امتیاز و یک بازی کمتر، در رده دهم جدول قرار گرفت. همچنین لیورپول نیز با هفده امتیاز سوم شد.

بعد از لیورپول، حالا نوبت آرسنال بود!
تیم آرسنال که این فصل را امیدوارکننده تر از فصول گذشته آغاز کرده بود، متحمل یک شکست سنگین خانگی و غیر منتظره شد. توپچی‌ها که از پیروزی هفته گذشته برابر منچستریونایتد روحیه خوبی گرفته بودند، بازی را مالکانه آغاز کردند اما حملات استون ویلا زهر بیش تری داشت و اتفاقا به گل اول هم رسیدند. مثلث خوبی که ترگت، گریلیش و بارکلی در سمت چپ محوطه جریمه تشکیل دادند، مدافعان آرسنال را گیج کرد. پاس در عمق زیبای گریلیش به ترگت رسید و او توپ را به دهانه دروازه ارسال کرد. باکایو ساکا که نمی خواست توپ به واتکینز برسد، توپ را تکل کرد اما به اشتباه دروازه خودی را باز کرد تا بازی یک بر صفر شود. آرسنال که به غیر از مالکیت توپ، حملات خطرناکی را ایجاد نمی‌کرد و در ایجاد موقعیت دچار مشکل شده بود، نیمه اول را با همان یک گل واگذار کرد. نیمه دوم نیز، با مالکیت توپ میزبان آغاز شد اما خبری از گلزنی نبود. در یکی از زمان هایی که آرسنال پیش کشیده بود، استون ویلا ضد حمله زد. ارسال زیبای راس بارکلی به دهانه دروازه، مقابل سر واتکینز قرار گرفت و او نیز گل دوم را به ثمر رساند تا کار را برای آرسنال سخت تر از قبل کند. سه دقیقه بعد پاس در عمق گریلیش به واتکینز رسید و بازهم این مهاجم گلزنی کرد تا تیر خلاص را به توپچی‌ها بزند. به نظر می رسد ایتون ویلا در مقابل تیم های بزرگ بهتر عمل می کنند. آن ها اول فصل نیز با نتیجه هفت بر دو، لیورپول را به شکلی تحقیر آمیز درهم کوبیدند تا نشان دهند که تیمی بسیار خطرناک هستند. در حال حاضر آرسنال با دوازده امتیاز یازدهم است و استون ویلا با پانزده امتیاز و یک بازی کمتر، در رده ششم جدول است.

در دیگر بازی‌های مهم هفته،تاتنهام با تک گل دقیقه هشتاد و نه هری کین برابر وست برومویچ برتری رسید و لسترسیتی نیز با تک گل جیمی واردی از روی نقطه پنالتی برابر ولورهمپتون به برتری رسید. با نتایج رفم خورده، لستر با هجده امتیاز صدرنشین است. پس از آن، تاتنهام و لیورپول با هفده، ساوتهپتون با شانزده و چلسی و استون ویلا با پانزده امتیاز اول تا ششم هستند. وست برومویچ، برنلی و شفیلد نیز به ترتیب به سه، دو و یک امتیاز، در قعر جدول قرار دارند. هفته نهم نیز به دلیل فیفا دی، دو هفته بعد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =