پوتین منتظر نتیجه رسمی انتخابات آمریکا است

سخنگوی کاخ کرملین با اعلام آمادگی روسیه برای گفت‌وگو با هر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، اظهار داشت تا زمانی که نتیجه رسمی مشخص نشود، رئیس‌جمهور روسیه به کسی تبریک نمی‌گوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) به ارزیابی رسانه‌های آمریکایی از پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و همچنین سخنرانی پیروی وی واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پسکوف طی نشست خبری روزانه گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات آمریکا است تا به پیروز آن تبریک بگوید.

بر این اساس، وی همچنین افزود که روسیه آماده است تا با هر رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، گفت‌وگو برقرار کند.

سخنگوی کرملین در این باره توضیح داد:‌«در هر حالتی، ما امیدواریم با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا ارتباط برقار کنیم و بر سر یافتن راه‌هایی برای عادی‌سازی روابط دوجانبه خود توافق کنیم».

شامگاه شنبه بود که بود که رسانه‌های آمریکایی از جمله «سی‌اِن‌اِن»، «فاکس‌نیوز»، «سی‌بی‌اِس‌»، «آسوشیتدپرس» و «نیویورک‌تایمز» با بیان اینکه بایدن توانسته به ۲۹۰ رأی الکترال دست پیدا کند، او را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده اعلام کردند.

بعد از آن ترامپ با صدور باینیه‌ای ضمن نپذیرفتن پیروزی رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست‌جمهوری، مدعی شد او در هیچ ایالتی پیروز نشده و انتخابات فاصله زیادی با پایان دارد.

امروز همچنین وزارت خارجه چین نیز ضمن ابراز امیدواری برای تداوم روابط با آمریکا، بر لزوم سیاست جدید واشنگتن جهت ارتقای روابط دوجانبه تاکید کرد. 

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =