عملکرد سرای نوآوری فناوریِ مواد در واحد کرج بررسی شد

نشست بررسی وضعیت وعملکرد سرای نوآوری فناوری مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با حضور مدیرکل امور کارآفرینی مراکز رشد، مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت، مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و جمعی از مسئولین استان در واحد کرج برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در این نشست محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج ضمن تقدیر از راه اندازی سرای نوآوری فناوری مواد واحد کرج با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در زمینه راه اندازی و تجهیز این سرا به بیان پاره ای دستاوردهای طرح های دانش بنیان اقتصادی بی‌سابقه در واحد کرج و چالش های پیش روی  این دانشگاه در استان البرز و واحد کرج پرداخت .

    وی با تاکید بر وجود ظرفیت های فراوان در این دانشگاه ابراز داشت: توانمندی فراوانی در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج در رفع وابستگی به کشورهای دیگر و رهایی از بند تحریم ها در تهیه برخی از محصولات خارجی بویژه در مصارف پزشکی – درمانی، هوا – فضا و صنایع هسته ای وجود دارد که به فضل الهی با ارائه محصولات حاصل از آن، خدمات فراوانی در اختیار جامعه ایران اسلامی قرار می گیرد.

   برهانی فر همچنین تاکید کرد در صورتی که پاره ای از آیین نامه ها و ضوابط محدودکننده مالی با حمایت بیشتر مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کند، قابلیت رفع وابستگی به شهریه و درآمدزایی چشمگیر در واحدهای دانشگاهی استان البرز بویژه واحد کرج وجود دارد و با برنامه ها و بررسی های کارشناسانه ای که در این زمینه صورت گرفته است، رسیدن به این اهداف تا پنج ساله آینده امکان پذیر می باشد.

     رئیس واحد کرج همچنین با اشاره به پاره ای از محصولات تولید شده در این دانشگاه و آمادگی تولید انبوه آن برای ارائه به جامعه استان، کشور و حتی بین المللی تصریح کرد: رسیدن محصولات تولید شده دانش بنیان به بازار داخلی و خارجی همچون حلقه مفقوده ای که در سایه حمایت های مسئولین و جذب سرمایه گذار، عیان خواهد شد.

در ادامه فرزاد نصری رئیس سرای نوآوری و فناوری مواد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ضمن ارائه گزارش مختصری از اقدامات صورت گرفته در این سرا گفت: این اقدامات در دو بخش سخت افزاری شامل تمهیدات فضایی و مکانی و تجهیزات اداری و نمایشگاهی و نیز نرم افزاری شامل استقرار 2 مرکز شتاب دهنده قوی، راه اندازی مدرسه مهارت با 4 دوره آموزشی، آماده سازی نمایشگاه دائمی به منظور معرفی و تجاری سازی محصولات دانش بنیان، همکاری با رسانه ها بویژه صدا و سیما به منظور معرفی محصولات و جذب حامیان مالی و اقتصادی صورت گرفته است.

    وی اعلام کرد: در دیماه امسال شاهد 3 رویداد استارت آپی در این سرا خواهیم بود که جزئیات آن به زودی اعلام می شود.

    در ادامه قباد بهزادی پور مدیرکل امور کارآفرینی مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ضمن ابراز خشنودی از عملکرد چشمگیر و قابل توجه واحد کرج در زمینه راه اندازی سرای نوآوری به بیان نکاتی در خصوص روند اجرای امور در سراهای نوآوری پرداخت.

   وی در ادامه با تاکید بر اینکه سرای نوآوری یک فضا یا مکان نیست گفت: سرای نوآوری یک مفهوم مدیریتی است که با دو بازوی شتابدهنده ها و مرکز رشد تخصصی در زمینه آموزش و تجاری سازی محصولات دانش بنیان عمل می کند.

     همچنین علی رئیس پور مدیر کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بیان توضیحاتی در خصوص کلیات عملکرد سراهای نوآوری، راهکارهایی را به منظور خروج از محدودیت های زمانی و مالی موجود در مسیر تجاری سازی محصولات و نیز اقدامات قانونی قابل اجرا  تا زمان تصویب مجوز پردیس پارک فناوری در سیستم دانشگاه آزاد اسلامی، تشریح کرد.

در ادامه این نشست دکتر سیداحسان شیرنگی مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن سخنانی به بیان مفاهیم مرتبط با سرای نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت و گفت: سرای نوآوری در واقع نهادی اجتماعی است که باعث رشد و بالندگی علمی و اقتصادی کشور خواهد شد.

  وی افزود: از آنجایی که طرح های موجود در سراهای نوآوری نیازمند سرمایه گذاری می باشد؛ تمهیداتی برای حمایت دانشگاه از شرکت‌های دانش بنیان تدارک دیده است که این حمایت‌ها در قالب تامین بازار فروش، بازاریابی، تامین شرایط برای استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه آزاد به منظور تولید محصول است.

   شیرنگی در ادامه با تشریح اهداف دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص سراهای نوآوری گفت: هدف اصلی سراهای نوآوری ایجاد یک بازار درست و اشتغال پایدار است که در استان البرز نیز به دلیل پتانسیل ها و ظرفیت های بارز دانشگاهی و صنعتی چشم انداز امیدوارکننده ای در این زمینه وجود دارد که به یاری خداوند با عقد قرارداد بین واحد کرج و معاونت معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی، بهسازی و نوسازی فضای سرای نوآوری البرز سرعت بیشتری خواهد گرفت.

همچنین در این نشست مصطفی مبلغی رئیس دبیرخانه هیأت امنای استان البرز و حامد ثابت معاون پژوهش و فناوری واحد کرج نیز پیشنهاداتی در خصوص مرتفع نمودن پاره ای از موانع مالی و آیین نامه ای در جهت تسریع امور سرای نوآوری فناوری ارائه کردند.

    در ادامه جلسه برخی از مسائل و مشکلات و چالش های موجود در البرز از سوی حاضرین مطرح و به بحث و بررسی گذاشته شد.

    در پایان پس از نشست مسئولین حاضر با همراهی رئیس و معاونین واحد کرج به بازدید از محل سرای نوآوری استان البرز که در حال تجهیز و آماده سازی می باشد پرداخته و از نزدیک روند انجام امور در این سرا را مشاهده کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1080434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =