اعلام وضع اضطراری کرونا در ایالت یوتا آمریکا

فرماندار یوتا به دلیل افزایش شدید میزان ابتلا به ویروس کرونا در این ایالت آمریکا، به مدت دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-در-ایالت-یوتا-آمریکا">ایسکانیوز)، فرماندار ایالت یوتا بعد از خبرساز شدن شکسته شدن رکورد ابتلای روزانه به ویروس کرونا در این ایالت طی روز جمعه هفته گذشته، در یوتا وضعیت اضطراری اعلام کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری آناتولی، «گری هربرت» فرماندار ایالت یوتا اعلام کرد: «به دلیل میزان نگران کننده ابتلا به کووید_19 در ایالتمان، من یک وضعیت اضطراری اعلام و طبق این فرمان، تغییراتی جدی در زمینه پاسخ ما به (ویروس کرونا) ایجاد کردم».

طبق فرمان فرماندار یوتا، وضعیت اضطراری در این ایالت آمریکا از روز دوشنبه (امروز) تا 23 نوامبر (سوم آذر) ادامه خواهد داشت.

الزامی شدن ماسک در اماکن عمومی کل ایالت یوتا، مراعات کردن فاصله اجتماعی، الزام شرکتها و فعالان اقتصادی به استفاده کارگران و کارمندانشان در محیط کاری از ماسک، از جمله مقررات وضعیت اضطراری است.

فرماندار یوتا در پیامی خطاب به مردم این ایالت در توییتر نوشت: «من هم اکنون از شما التماس می‌کنم هر کاری که می توانید برای متوقف کردن سرایت (ویروس کرونا) انجام دهید. اکنون زمان آن رسیده که ساکنان یوتا در این پاسخ با هم متحد شده و سلامتی را به ایالتمان برگردانند».

طبق آمار اعلام شده دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز، شمار ابتلای روزانه به کرونا در یوتا در روز جمعه هفته گذشته رکورد تازه ای ثبت کرد و تنها در این روز ۲۹۸۷ نفر به کرونا مبتلا شدند و تعداد کل متلایان یوتا به ۱۳۲۶۲۱ تن افزایش یافت.

طبق جدیدترین آمار این دانشگاه آمریکایی، جولان کرونا تنها در ایالت یوتا نیست و در دیگر مناطق این کشور هم شمار موارد ابتلا و فوتی‌های این ویروس رو به افزایش است.

بنا بر اعلام جانز هاپکینز، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ دست‌کم ۵۴۸ مورد جدید، شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا به ۲۳۷ هزار و ۵۶۷ نفر افزایش یافت.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دست‌کم ۱۰۹ هزار و ۶۰۶ مورد جدید، مجموع مبتلایان به این ویروس در آمریکا به نه میلیون و ۹۶۱ هزار و ۳۲۴ نفر رسید.


منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1080440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =