تخلفات گسترده در مجتمع تجاری تیراژه

رییس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران از وقوع تخلفات گسترده در مجتمع تجاری - اداری تیراژه واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی خبر داد و گفت: املاک شهرداری توسط سازنده پروژه تصرف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد سالاری با اشاره به بازدید خود از مجتمع تجاری تیراژه گفت: روز پنجشنبه گذشته به همراه اعضای کمیسیون ماده صد شهرداری تهران به منظور بررسی میدانی تخلفات این مرکز تجاری که پرونده آن در کمیسیون ماده صد در حال بررسی است، در محل حاضر شدیم اما متاسفانه علی رغم اینکه این ملک متعلق به شهرداری تهران است، سازندگان پروژه از ورود ما به بخش هایی از پروژه که در حال انجام تخلف هستند، ممانعت کردند.

وی ادامه داد: مجتمع تجاری – اداری تیراژه واقع در بزرگراه اشرفی اصفهانی بر اساس قرارداد مشارکت بین شهرداری منطقه ۵ به عنوان مالک زمین و سازنده، در دوره مدیریت شهری گذشته احداث شده است. مطابق قرارداد منعقد شده، سهم شهرداری از این پروژه ۵۳ درصد، بابت امتیاز صدور پروانه ساختمان تجاری- اداری و نیز مالکیت قطعه زمین محل احداث پروژه و سهم سازنده ۴۷ درصد بابت سرمایه، هزینه ها و دستمزدها است که البته در قرارداد آمده که مشاعات پروژه متعلق به شهرداری به عنوان مالک اولیه است و در جهت منافع پروژه بهره‌برداری خواهد شد.

وی افزود: در ابتدا سازنده بدون پروانه اقدام به ساخت می کند و در اجرای پروژه تغییراتی را مانند افزایش مساحت عرصه و اعیان و نیز افزایش متراژ مفید تجاری ها انجام می دهد که بصورت متمم و صرفا در حد تغییر در موارد ذکر شده، در قرار داد درج می شود،‌ضمن اینکه موجب تغییر در شرایط قرارداد اولیه نیز نمی شود.

سالاری در خصوص تخلفات مجتمع تجاری تیراژه که توسط سازنده انجام شده است،گفت: به موجب فرم تخلفات ارسالی به ماده "ص" ، سازنده نسبت به انجام تخلفات ساختمانی شامل حذف ۷۰ واحد پارکینگ در طبقه منفی یک و تبدیل آن به ۳۰ واحد تجاری به مساحت ۷۷۰ متر مربع، توسعه تجاری در طبقات همکف اول، دوم، چهارم و پنجم به مساحت حدودا ۲۶۵۰ متر مربع و نیز احداث رستوران در زیرزمین منفی دو  به متراژ  ۳۸۰ متر مربع، همچنین ایجاد کاربری ورزشی در زیرزمین منفی یک به مساحت ۱۰۲۹ مترمربع و احداث ۴۹۰ متر مربع اداری در زیر زمین و سایر تخلفات نظیر حذف تعدادی از آسانسورها، تصرف بخشی از راهروها و تبدیل آن به تجاری و تصرف تعدادی از تجاری های تحت مالکیت شهرداری و تخریب تعدادی دیگر از تجاری های متعلق به شهرداری و تبدیل آن به راهرو و تخلفات متعدد دیگر اقدام می کند.

وی با اشاره به گزارش شفاهی مسئول اداره سرمایه گذاری و مشارکت های منطقه،‌گفت: به غیر از تخلفات ذکر شده،‌ تعداد ۱۱ واحد تجاری متعلق به شهرداری تهران جمعا به مساحت ۶۲۰ مترمربع توسط سازنده و با مبایعه نامه به اشخاص غیر فروخته شده و تعداد ۷۰ واحد تجاری متعلق به شهرداری نیز توسط سازنده تخریب و تبدیل به آسانسور و راهرو شده است، همچنین واحد مشارکت های منطقه اعلام کرده که آمار دقیق تصرفات بیش از این تعداد است اما اطلاعات دقیقی در دسترس ندارند.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به تخلفات صورت گرفته، شهرداری منطقه، سوابق را به کمیسیون ماده ۱۰۰ جهت صدور رای رفع خلاف ارسال می‌کند که این پرونده اکنون در حال بررسی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی این عضو شورای اسلامی شهر تهران، سالاری با بیان اینکه خوشبختانه شهردار جدید منطقه ۵ پس از بازدید ما از پروژه  نسبت به اقامه دعوی علیه سازنده تیراژه اقدام کرده است، گفت: موضوع تعیین تکلیف سهم شهرداری از این پروژه با جدیت و از طریق مراجع قضایی در حال پیگری است و در خصوص تخلفات ساختمانی این پروژه نیز  به زودی در جلسه کمیسیون ماده صد تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =