تأسیس «واحد بین‌المللی فرشتگان» کاری نو بر تارک آموزش عالی ایران است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تأسیس واحد بین‌المللی فرشتگان، کاری نو و مناسب بر تارک آموزش عالی ایران است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ( ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در وبینار خوشامدگویی به اولین دوره ورودی‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی فرشتگان(واحد دانشگاهی مخصوص دانشجویان ناشنوا و کم شنوا) که عصر امروز در این واحد دانشگاهی برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به دانشجویان جدید این واحد و ابراز خرسندی از افتتاح این واحد دانشگاهی، گفت: در زندگی اداری و کاری مدیران، فرصت‌ها و لحظه‌هایی پیش می‌آید که باید بتوانند از این فرصت‌ها به بهترین وجه استفاده کنند، بنابراین باید در لحظه‌ای که فرصت پیش می‌آید، قدر آن را دانست.

دکتر طهرانچی خاطرنشان کرد: نودانشجویان عزیز دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه دانشجویان واحد بین‌المللی فرشتگان باید از فرصت جوانی و تحصیل بهترین استفاده را ببرند.

وی با اشاره به چرایی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان، گفت: دو سال پیش در جلسه هیأت ممیزه دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر مقداری یادآور شد که مرحوم باغچه‌بان در سال 1303 به فکر تأسیس مدرسه ای برای بخش متفاوتی از جامعه و آن هم ناشنوایان و کم شنوایان بود، اما آموزش عالی ما با بیش از 90 سال سابقه، این قشر را فراموش کرده و نتوانسته این کار را با تأسیس دانشگاهی خاص برای ناشنوایان و کم‌شنوایان تکمیل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای ما موجب افتخار و خوشحالی است که امروز شاهد به ثمر نشستن آن ایده هستیم. به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در بیش از 10 جلسه آغاز سال تحصیلی دانشگاه حضور داشته‌ام، اما این مراسم بسیار متفاوت‌تر و دلنشین‌تر است که توانسته‌ایم کار کوچکی را به عنوان هدیه برای خانواده ناشنوایان و کم‌شنوایان انجام دهیم.

دکتر طهرانچی با بیان اینکه ناشنوایی و کم‌شنوایی امروز دیگر مانع دانشمند شدن و مؤثر بودن نیست، تصریح کرد: تفاوت، نقص نیست. با وجود تفاوت هم می‌توان به پرواز درآمد و به قله‌های علم رسید. به همین دلیل، برای این واحد دانشگاهی نام «فرشتگان» را انتخاب کردیم تا بگوییم این عزیزان در تمام جهان هستی می‌توانند بالا بروند.

وی با تأکید بر اینکه با تأسیس واحد بین‌المللی فرشتگان، دانشگاه آزاد اسلامی به مسئولیت اجتماعی خود عمل کرد، گفت: تاریخ، کسانی را که در این حرکت زیبا مؤثر بودند، فراموش نخواهد کرد، همانطور که مرحوم جبار باغچه‌بان هرگز فراموش نشد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به نودانشجویان واحد بین‌المللی فرشتگان، گفت: همانگونه که شیوع ویروس کرونا باعث تعویق افتتاح این واحد دانشگاهی نشد، دانشجویان عزیز نیز باید در این مسیر با همت خود از فرصت‌ها استفاده کنند. خوشبختانه مجموعه خوبی از اساتید در این واحد دانشگاهی گردهم آمده‌‎اند تا بتوانند پلی برای موفقیت دانشجویان ناشنوا و کم‌شنوا بسازند. دانشجویان نیز با همت خود در تحصیل، می‌توانند تلاش این مجموعه را پاسخ گویند. موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی زمانی رقم می‌خورد که دانشجویان آن با مهارت بالا و معدل خوب از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شوند.

دکتر طهرانچی تأکید کرد: تأسیس واحد بین‌المللی فرشتگان، کاری نو و مناسب بر تارک آموزش عالی ایران است که هر چند دیرهنگام، اما توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه تنها محل تحصیل دانش تخصصی نیست، گفت: معتقدیم دانشگاه باید سه دانش تخصصی، مهارتی و اجتماعی را به دانشجویان بیاموزد. دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی همزمان تخصص، مهارت و دانش رفتار اجتماعی را می‌آموزند. در این دوره که به دلیل شیوع کرونا، کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود، لازم است با بکارگیری روش‌های نو شرایطی فراهم کنیم تا دانشجویان از دانش اجتماعی نیز برخوردار شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آموزش عالی و جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان، امروز را که اولین روز فعالیت واحد بین‌المللی فرشتگان است، فراموش نخواهند کرد. امروز برای دانشگاه آزاد اسلامی روز خوبی است. امیدواریم سال‌ها شاهد ثمرات این اتفاق مبارک باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =