خبر کشف واکسن کرونا قیمت نفت را ۱۰ درصد بالا برد

قیمت نفت پس از انتشار خبر میزان بالای اثربخشی واکسن کرونا و پس از اینکه عربستان اعلام کرد توافق اوپک پلاس می‌تواند برای خنثی سازی افزایش عرضه و کاهش تقاضا تنظیم شود، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-قیمت-نفت-را-۱۰-درصد-بالا-برد">ایسکانیوز)، قیمت نفت پس از انتشار خبر میزان بالای اثربخشی واکسن کرونا و پس از اینکه عربستان اعلام کرد توافق اوپک پلاس می‌تواند برای خنثی سازی افزایش عرضه و کاهش تقاضا تنظیم شود، تقریبا ۱۰ درصد افزایش یافت.

به گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت دریای شمال با ۳.۳۸ دلار افزایش ۴۲.۸۳ دلار و نفت خام آمریکا با ۳.۶۷ دلار افزایش ۴۰.۸۱ دلار معامله شدند.

نفت برنت تقریبا ۸ درصد و نفت خام آمریکا تقریبا ۱۰ درصد افزایش ارزش را ثبت کردند.

شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد واکسن کرونای این شرکت بیش از ۹۰ درصد اثربخشی داشته است.

عبدالعزیر بن سلمان، وزیر انرژی عربستان گفت در صورت اجماع در گروه، توافق اوپک پلاس می‌تواند تنظیم شود همانطور که در گذشته اینطور بوده است.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا اوپک پلاس به توافق کاهش کنونی برابر با کاهش ۷.۷ میلیون بشکه در روز ادامه می‌دهند یا ان را در ژانویه به ۵.۷ میلیون بشکه در روز می‌رساند، این اظهارات را بیان کرد.

اعضای اصلی اوپک نگران کاهش اقدامات تحریمی امریکا علیه ایران و ونزوئلا با انتخاب بایدن هستند، زیرا این بدان معناست که تولید نفت این کشورها افزایش می‌یابد و ایجاد توازن عرضه و تقاضا را برای اوپک دشوار می‌سازد.

تحلیلگران ING در یادداشتی نوشتند: «در حالی که ریاست جمهوری بادین احتمال بازگشت عرضه نفت ایران به بازار را افزایش داده است، این چیزی نیست که یک شبه اتفاق بیفتد و ما هنوز اعتقاد داریم که این اتفاق احتمالا در پایان سال ۲۰۲۱ یا سال ۲۰۲۲ صورت گیرد.»

به گفته جیوآنی استوآنو، تحلیلگر بازار، از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت کاهش ارزش دلار نیز بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =