ترم تحصیلی جدید دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۶ جلسه برگزار می‌شود

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین استقبال از نودانشجویان گفت: ترم جدید در ۱۶ جلسه آموزشی به طور کامل برگزار خواهد شد و این ترم تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت. همچنین دانشجویان می توانند تا سقف ۲۰ واحد انتخاب واحد داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیین استقبال از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به صورت پخش زنده از طریق فضای مجازی و با شرکت بیش از ۱۰ هزار نفر دانشجویان جدیدالورود دانشگاه آزاد اسلامی درحالی برگزار شد که بخشی‌ از این مراسم‌ به پاسخگویی سوالات دانشجویان جدیدالورود در پخش زنده اختصاص داده شد.

در ابتدا جواد علمایی معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره دروس پیشنیاز و هم‌نیاز گفت: دانشجویان باید به نسبت دروس پیشنیاز توجه داشته داشته باشند؛ البته دانشجویان جدیدالورود نگرانی در این باره نداشته باشند چرا که انتخاب واحد آن ها به صورت گروهی توسط آموزش دانشگاه انجام می شود.

وی افزود: در این ترم ۱۶ جلسه آموزشی به طور کامل برگزار خواهد شد و ترم تا ۱۸ بهمن ادامه خواهد داشت. همچنین دانشجویان می توانند تا سقف ۲۰ واحد انتخاب واحد داشته باشند.

علمایی ادامه داد: دانشجویان نگران‌کلاس های عقب افتاده خود نباشند چرا که قطعا کلاس های جبرانی توسط استادان برگزار خواهد شد. همچنین استادان موظف اند که تمامی سرفصل های دروس در طول ترم تدریس کنند.

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی درباره برگزاری کلاس های عملی گفت: کلاس های عملی در قالب گروه های چند نفره و به صورت فشرده برگزار خواهد شد؛ تصمیم گیری درباره این موضوع بسته به شرایط مناطق مختلف متفاوت خواهد بود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکلات سامانه ودانا بیان کرد: سامانه های ودانا و آموزشیار برای انجام امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی درنظر گرفته شده است تا حجم گسترده ای از امور آموزشی را پوشش دهد. عمده مشکلات این سامانه ها به دلیل سرعت اینترنت کشور است زیرا جوابگوی فعالیت های این حجم گسترده از امور دانشجویی نیست.

علمایی اضافه کرد: متاسفانه تمام مشکلات گردن سامانه انداخته می شود درحالی که دلیل اصلی آن مشکلات اینترنتی است.

وی تاکید کرد: امسال وضعیت دانشجو در طول ترم بررسی خواهد شد و عملکرد دانشجویان در طول ترم برای نمره پایانی مد نظر قرار خواهد گرفت.


در ادامه هادی سید فضلی سرپرست مدیریت صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی درباره تسهیلات صندوق رفاه در سال تحصیلی جدید گفت: تمامی دانشجویان می توانند از تسهیلات صندوق رفاه استفاده کنند؛ دانشجویان باید درخواست تسهیلات را از طریق سامانه‌های آموزشیار و ساجد ثبت کنند.‌ هدف ما این است که دانشجویان بدون دغدغه مالی تحصیل کنند به طوری که می توانند ۳۰ درصد از شهریه خود را حتی پس از دوران فارغ التحصیلی پرداخت کنند.

وی افزود: سقف تسهیلات برای مقاطع متفاوت است؛ ۴۰ میلیون تومان برای مقطع دکتری، ۳۰ میلیون تومان برای ارشد و ۱۰ تا ۱۵ میلیون برای کارشناسی در نظر گرفته شده است. تمهیدات صندوق رفاه از ابتدای هفته آینده اعمال خواهد شد و دانشجویان می توانند حتی قبل از پرداخت شهریه ثابت، درخواست تسهیلات خود را در سامانه آموزشیار ثبت کنند.‌ البته تسهیلات مرتبط با شهریه به حساب واحدهای دانشگاهی واریز خواهد شد.

علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه آزاد نیز در پاسخ به سوالی درباره بازگشایی خوابگاه های دانشجویی گفت: درحال حاضر تنها دانشجویانی که دارای دروس عملی هستند با خوابگاه نیاز دارند. لذا تمامی واحدهای دارای خوابگاه می توانند در اتاق های ۱ الی ۳ نفره، پذیرای دانشجویانی باشند که دارای دروس عملی هستند. دانشجویان جدیدالورود نیز می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

در انتهای مراسم سید کاظم یکانی مدیرکل فرهنگی‌و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: باتوجه به وضعیت کرونایی کشور و تعطیلی دانشگاه‌ها، ریل گذاری فرهنگی دانشگاه ازاد به خوبی اتفاق افتاده است. در حوزه نشریات نیز اقدامات خوبی انجام شد تا حتی دانشجویان جدیدالورود نیز بتوانند مجوز تاسیس نشریه خود را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی فعالیت های فرهنگی از جمله فعالیت کانون ‌های دانشجویی و رویدادهایی مانند برگزاری کرسی های آزاد اندیشی طی این مدت در بستر فضای مجازی ساماندهی شده است.

یکانی گفت: دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت معاونت فرهنگی و دانشجویی از کلیه فعالیت ها و رویدادها مطلع شوند و در رویداد مدنظرشان شرکت داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =