کرسی‌های آزاداندیشی، نسخه شفابخش دردهای معرفتی

کرسی‌های آزاد اندیشی که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است چه در سطح اساتید و چه در سطح دانشجویی، نسخه شفابخش دردهای فکری و معرفتی ناشی از شبهات امروز است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در عصر بارش شبهاتی که اندیشه‌ها را دچار تردید و دل‌ها را لرزان از یقین کرده است، یگانه صحنه پیکار یقین با شبهات، کرسی‌های آزاد اندیشی است.

کرسی‌های آزاد اندیشی که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است چه در سطح اساتید و چه در سطح دانشجویی، نسخه شفابخش دردهای فکری و معرفتی ناشی از شبهات امروز است. بستر فضای مجازی مهم‌ترین ورودی شبهاتی است که دشمنان به شکلی کاملا حرفه‌ای و با ابزارهای تخصصی به سمت مخاطبان ارسال کرده و تکرار و تنوع این شبهات، بمباران نرم اذهان عمومی و به طور خاص، نوجوانان و جوانان است.

 وقتی در کرسی یک سوال یا شبهه روی میز نقادی و تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد گره‌های ذهنی آن باز شده و پوچی و سطحی بودن آن هویدا می‌شود. کرسی‌ها چون با حضور داوران و نیز گروه‌های موافق و مخالف شکل می‌گیرد، مخاطبان بیشتر و متنوع‌تری را جذب کرده و همه گروه‌ها احساس نزدیکی و قرابت موضوعی پیدا می‌کنند و لذا این عرضه نیازمند توسعه است.

بخشنامه‌های اخیر دانشگاه آزاد اسلامی هم در بخش هیات اندیشه ورز و هم در معاونت فرهنگی دانشجویی، زمینه‌های خوبی در ترویج این کرسی‌هاست و عوامل انگیزشی مناسبی نیز پیش بینی شده است.

دانشگاه آزاد اسلامی در جهت تحقق رسالت سنگین خود در حوزه دانشگاه تراز انقلاب و دانشگاه اسلامی، ناگزیر به نهادینه کردن این ابزارهای کارآمد و اثربخش است. امیدواریم با همت مدیران و اساتید دانشگاه از این ظرفیت عظیم و متعالی معرفتی به خوبی بهره برداری شود.

*معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

انتهای پیام/

کد خبر: 1080508

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =