بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی هفته آینده در مجلس بررسی می‌شود

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده نمایندگان مجلس بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را آغاز می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد رضا میرتاج الدینی با اشاره به ارائه بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به مجلس شورای اسلامی، گفت: ارائه بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها پیش از ارائه بودجه عمومی به مجلس، اقدام شایسته ای است.

وی بیان کرد: البته بنده معتقدم که یک ماه برای بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی کافی نیست اما به هر صورت فرصت خوبی است که نمایندگان بودجه عریض و طویل بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را مورد بررسی قرار دهند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بررسی دقیق بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی گام مهمی برای اصلاح ساختار بودجه است و ما ارائه بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی در این مقطع زمانی را امری مثبت می‌دانیم.

میرتاج الدینی خاطرنشان کرد: مجلس سریعاً بررسی بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی را آغاز می‌کند و با توجه به اینکه این هفته نمایندگان مجلس در حوزه‌های انتخابیه خود هستند، احتمالاً یک شنبه هفته آینده بودجه بانک‌ها و شرکت‌های دولتی به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ارجاع می‌شود تا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح ساختار بودجه در مجلس اظهار داشت: اخیراً نمایندگان تقاضا کرده اند تا طرح اصلاح ساختار بودجه در اولویت بررسی در صحن علنی مجلس قرار گیرد که در صورت موافقت هیئت رئیسه به زودی در دستور کار صحن علنی قرار خواهد گرفت.

گفتنی است که لایحه بودجه شرکت‌های دولتی و بانک‌ها جهت بررسی به دیوان محاسبات ارسال می‌شود و دیوان محاسبات نیز طی مدت ۲۰ روز گزارش آن را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اعلام خواهد کرد.

از سوی دیگر، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مدت زمان یک ماه بودجه شرکت‌های دولتی را در کمیته‌های مختلف خود بررسی کرده و بعد از دریافت نظر دیوان محاسبات و جمع‌بندی نهایی، لایحه بودجه شرکت‌های دولتی به همراه گزارش آن به دولت ارسال خواهد شد.


منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =