فاصله درخواست و برقراری مستمری تامین اجتماعی «یک ماهه» شد

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از استقرار کامل سامانه متمرکز مستمری تامین اجتماعی در تمام استان های کشور تا پایان آذر ماه خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد قریب در این باره اظهار کرد: استقرار سامانه متمرکز مستمری تامین اجتماعی تقریبا در 80 درصد استان ها نهایی شده است و 20 درصد استان های باقی مانده نیز تا پایان آذر ماه به این سامانه مجهز شده و تا آن زمان کل کشور تحت پوشش و زیر بار می رود.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از کاهش فاصله درخواست تا برقراری مستمری خبر داد و گفت: خدماتی چون درخواست برقراری مستمری، ترک کار و غیره از طریق این سامانه، غیرحضوری خواهد شد.

قریب ادامه داد: دستورالعمل دیگری درباره برقراری مستمری صادر کردیم. پیش از این، بعد از درخواست مستمری، سه تا چهار ماه طول می کشید تا نسبت به برقراری مستمری اقدام شود. ولی با دستورالعمل جدید ارسالی؛ پس از دریافت استعلام ترک کار بیمه شده از سوی کارفرما، همکاران ما ملزم هستند در اولین ماه نسبت به برقراری مستمری اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، ناهید حیدری، مدیر کل مستمری های سازمان تامین اجتماعی نیز پیش از این درباره این سامانه گفته بود: با توجه به مشکلات مختلف پرداخت مستمری‌ها توسط واحدهای اجرایی سطح کشور، اعم از رسوب نقدینگی، پراکندگی پرداخت‌ها و عدم کنترل مناسب، طرح پرداخت متمرکز مستمری‌ها با هدف مدیریت بهینه نقدینگی و مدیریت بهینه پرداخت‌ها، در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: یکی از بهترین دستاوردهای این سامانه، اصلاحات بسیار خوبی است که در خصوص کوتاه شدن فرایند محاسبه و تایید لیست مستمری ماهیانه و جلوگیری از ایجاد هر گونه وقفه در ارائه خدمات درمانی به افراد تبعی مستمری‌بگیران و مدیریت مصارف با عنایت به دسترسی به اطلاعات تجمیعی مستمری‌بگیران تمامی شعب انجام شد.

به گفته حیدری امکان ایجاد پایگاه متمرکز احکام مستمری‌بگیران، ایجاد امکان محاسبه لیست متمم مستمری ماهیانه، یکسان‌سازی و اصلاح رویه‌ها و فرایندهای جاری حوزه تعهدات بلندمدت، ایجاد امکان ثبت درخواست برقراری مستمری بیمه‌شده در هر یک از شعب، برای شعبه آخرین محل بیمه‌پردازی، اصلاح فرایند محاسبه لیست مستمری ماهیانه و افزودن کنترل‌های قبل از محاسبه لیست جهت جلوگیری حداکثری از اختلال در پرداخت مستمری‌ها از دیگر مزایای سامانه متمرکز مستمری های سازمان تامین اجتماعی است.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =