اهمیت ازدواجِ آسان باید در محیط دانشگاه تبیین شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان گفت: ازدواج دانشجویی و ازدواج در سنین پایین موضوع بسیار مهمی است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان از کارشناسان مختلفی در رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و مشاوره هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق جلسات با ظرفیت محدود که به صورت حضوری و یا در حاشیه کلاس‌های درس آنلاین برگزار می شود، بهره برده است.

علی رستمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه یکی از اولویت‌های این واحد دانشگاهی موضوعات فرهنگی و تلاش در جهت استقرار یک واحد دانشگاهی به معنای واقعی «اسلامی» است، اظهار کرد: در این زمینه اقدامات بسیار خوبی در راستای تقویت فرهنگی دانشگاه انجام شده است.

رستمی افزود: واحد ایوان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» جزو واحدهای فعال بوده و مقام سوم از نظر تعداد همکاران شرکت کننده در سطح استان را داشته است.

وی اضافه کرد: برای رزمایش کمک‌های مومنانه ۵۰ میلیون ریال لوازم التحریر اهدایی، ۲۵۰ پک، ۱۷۰۰ پرس غذای گرم و حدود  30 میلیون ریال کمک های نقدی جمع آوری شده است. همچنین 14 میلیون ریال برای تهیه مواد ضدعفونی کننده و ماسک هزینه شده است. ضمن اینکه در تأمین هزینه تحصیل یک دانش‌آموز یتیم نیز مشارکت صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان تصریح کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا نمی توانیم مثل گذشته به صورت چهره به چهره در راستای فعالیت‌های فرهنگی اقدامات لازم را پیگیری کنیم، لذا ضمن تشکیل گروه‌های دانشجویی، کارکنان و اعضای هیئت علمی به صورت مجازی سعی شده که فعالیت‌ها و محورهای اصلی مورد نظر معاونت فرهنگی دانشجویی سازمان مدنظر قرار گیرد.

رستمی ادامه داد: در واقع به صورت مجازی کارگاه‌های فرهنگی توسط استادان واحد برگزار می‌شود حتی در صورت نیاز از خارج استان دعوت به عمل آمده که به صورت مجازی کارگاه‌هایی را برگزار کنند. همچنین کارگاه ضیافت اندیشه برای استادان در مرکز استان برگزار شده و برای دانشجویان نیز قرار است به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان گفت: ویروس کرونا باعث شده است نتوانیم تمام فعالیت‌ها را در فضای مجازی به صورت کامل پوشش دهیم. همچنین کمبود اعتبارات با توجه به اینکه واحدهای استان ایلام همه زیان‌ده هستند، لذا می طلبد سازمان مرکزی نگاه ویژه‌ای به استان ایلام که ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، داشته باشد.

رستمی ادامه داد: هم اکنون ۲ کانون فرهنگی و دانشجویی یک نشریه در این واحد دانشگاهی فعال است و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است علاوه بر افزایش تعداد آنها کیفیت نیز ارتقا یابد.

وی ادامه داد: در ارتباط با دانشجویان ورودی جدید در واقع با برگزاری جلسات مجازی، تشکیل کانال‌ها و گروه‌های مختلف و اعلام برنامه‌های فرهنگی دانشگاه سعی شده که هم دانشجویان و هم خانواده‌ها در جریان اموری که این واحد دانشگاهی  پیگیر اجرای آنهاست؛ قرار بگیرند.

رستمی افزود: تشکیل کانال‌ها در فضای مجازی باعث شده که دانشجویان بیشتری به این واحد مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند. شاید با این برنامه‌ها خانواده‌ها کمتر رغبت داشته باشند که فرزندان خودشان را به شهرهای دورتر بفرستند و همین موضوع باعث می‌شود که بتوانیم برنامه‌های خود را بهتر پیگیری کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان اظهار کرد: ازدواج دانشجویی و ازدواج در سنین پایین موضوع بسیار مهمی است دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان از کارشناسان مختلفی در رشته‌های روانشناسی، علوم اجتماعی و مشاوره هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق جلسات با ظرفیت محدود که به صورت حضوری و یا در حاشیه کلاس‌های درس آنلاین برگزار می شود، بهره برده است.

وی گفت: در تلاش هستیم که اهمیت ازدواج آسان و به موقع و قبل از رسیدن به سنین بالا را پیگیری  و دانشجویان را به ازدواج دانشجویی ترغیب کنیم.

رئیس  دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایوان تأکید کرد: اگر خانواده‌ها به شرایط جوانان بیشتر توجه داشته باشند و از چشم و هم چشمی‌های بی مورد پرهیز کنند، می‌شود به آینده امیدوار بود و شرایط را برای ازدواج آسان جوانان تسهیل و در جامعه نهادینه کرد.

رستمی افزود: با توجه به اینکه در بحث تخفیف شهریه این واحد زیان‌ده بوده تا حدودی محدودیت در این رابطه وجود دارد؛ ولی سعی می‌کنیم که تا ۰٫۷۵ درصد بودجه که بخشنامه‌ها اجازه داده به دانشجویانی که مشکلات معیشتی و اقتصادی دارند، این تخفیف صورت گیرد.

وی اظهار کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه به عنوان یک محیط فعال و پویا وجود دارد و دانشجویان و اساتید نقطه نظرات خود را بدون هیچ گونه حاشیه‌ای مطرح می‌کنند و ما هم به تبع دانشگاه آزاد اسلامی کشور از این کرسی‌ها استقبال می‌کنیم.

رستمی تصریح کرد: دانشجویان می‌توانند ایده‌ها، نظرات و مباحث خود را مطرح کنند و محدودیتی در این رابطه وجود ندارد، ضمن اینکه استقبال هم صورت می‌گیرد.

وی افزود: در بحث آراستگی ظاهری و  حجاب و عفاف در بین کارکنان، اعضای هیئت علمی و اساتید حق التدریس ضمن برگزاری جلسات اهمیت این موضوعات تبیین شده و بنا است که این مهم ادامه پیدا کند.

گفتنی است این واحد دانشگاهی، با ۵۵۰ نفر دانشجو، ۱۵ نفر عضو هیئت علمی و ۱۸ نفر کارمند بعد از واحد مرکز استان دومین واحد از نظر تعداد دانشجو و ساختار دانشگاهی محسوب می شود و در سطح شهرستان هم مقام اول را از نظر شاخص های مذکور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =