سرقت سالانه ۱۰۸ میلیارد تومان از شبکه برق

معاون امور توزیع شرکت توانیر، از سرقت سالانه ۱۰۸ میلیارد تومان سیم‌های برق شبکه فشار قوی کشور، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از صدا و سیما، غلامرضا رخشانی مهر، با اشاره به اینکه این سرقت‌ها به طور عمده با تخریب شبکه برق همراه است گفت: در برخی موارد بخش باقی مانده از سیم برق، بدون روکش و برق‌دار بر سطح خیابان می‌افتد که این موضوع برای مردم خطر جانی به همراه دارد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه «برق من» برای انجام امور صنعت برق به صورت غیر حضوری افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به این سامانه علاوه بر دریافت ۴۰ خدمت شرکت‌های توزیع برق، نقاط حادثه خیز در شبکه برق از جمله سرقت‌ها را اعلام کنند.

معاون امور توزیع شرکت توانیر با اشاره به گستردگی شبکه برق کشور ادامه داد: ۶۰ تا ۷۰ درصد خاموشی‌های شبکه برق، ناشی از حوادث طبیعی است که مشترکان می‌توانند با مراجعه به سامانه برق من این مشکلات را گزارش کنند.

به گفته این مقام مسئول بخشی از خاموشی‌ها نیز در اثر دخالت‌های انسانی از جمله تجاوز به حریم شبکه با زدن داربست، بالکن، سرقت درب تابلوهای برق و یا تصادف است. صنعت برق با برنامه ریزی‌های مدون، و راه اندازی سامانه برق گزارش‌های مردمی را در خصوص مشکلات شبکه برق دریافت و یک روز در هر ماه اقدام به رفع نواقص در این بخش می‌کند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =