رسوب یکساله قطعات قطار در گمرک شگفت‌انگیز است!

وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایطی که نظر مقامات ارشد نظام بر این است که هیچ یک از نهاده‌های تولید در گمرکات نماند، شگفت‌انگیز است که چرخ و محور واگن، یک سال در گمرک رسوب می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمد اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم الحاق ۱۲۲ دستگاه انواع ناوگان به شبکه ریلی، با اشاره به نامگذاری امسال به نام جهش تولید، اظهار داشت: ما در مقابل تهاجم دشمن و جنگ اقتصادی قرار داریم، بنابراین باید در جهت برداشتن موانع تولید اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی افزود: در شرایط کنونی و ماه‌های پرالتهاب گذشته باید به رویه‌ها توجه خاص داشته باشیم، زمانی که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و مصوبات ستاد اقتصادی بر این استوار است که هیچیک از نهاده‌های تولید در گمرکات باقی نماند، شگفت انگیز است که چرخ و محور واگن یک سال در گمرک می‌ماند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه البته امسال در تولید چرخ و محور واگن خودکفا شده‌ایم و در تولید ترمز واگن هم ۱۰۰ درصد به خودکفایی رسیده‌ایم ادامه داد: در فرآیند خصوصی‌سازی مواجه با اقداماتی هستیم، هنوز برخی کارخانجات بزرگ ما از این نابسامانی‌ها در رنج است.

بانک ملت پرداخت وام کرونای شرکت‌های ریلی را سرعت دهد

وی بیان کرد: در ستاد ملی کرونا موضوع وام شرکت‌های ریلی مصوب و دنبال شد و از بانک ملت می‌خواهیم در پرداخت تسهیلات حمایتی به شرکت‌های ریلی شرایط را تسهیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز، نوسازی و روزآمدسازی در بخش ناوگان ریلی، گفت: در بخش زیرساخت از ظرفیت تولید ملی بهره‌مند بوده‌ایم، برای اولین بار است که در سال جاری زیرساخت ریلی را توسعه می‌دهیم و در کنار آن نیروی انسانی به عنوان بالاترین ارزش ما در شرکت راه‌آهن در قالب سامانه‌ای اطلاعات آنها بررسی می‌شود تا سازمانی هوشمند و کارآمد در راه‌آهن داشته باشیم.

به گفته اسلامی، امسال هر چه خطوط ریلی جدید ایجاد شده، با استفاده از محصولات داخلی و تولیدات ریل ملی بوده است.

وزیر راه همچنین یادآور شد: شرکت راه آهن در حال تبدیل شدن به نهادی به روز همراه با افزایش بهره‌وری و خدمات رسانی به مردم است.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =