دمشق از مشارکت سه کشور عربی در اجلاس آوارگان سوریه خبر داد

دستیار وزیرخارجه سوریه با اشاره به اینکه ایران در اجلاس آوارگان سوریه شرکت خواهد کرد، گفت که سه‌کشور لبنان، امارات و عمان نیز در این اجلاش شرکت خواهند کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «ایمن سوسان» دستیار وزیر خارجه سوریه درباره اجلاس آورگان سوریه که قرار است در تاریخ یازدهم و دوازهم ماه نوامبر در دمشق برگزار شود، جزئیاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «روسیا الیوم»، دستیار وزیرخارجه سوریه در این خصوص گفت که چین، روسیه، ایران، لبنان، امارات، پاکستان و عمان جزء کشورهای مشارکت‌کننده در اجلاس آوارگان خواهند بود.

ایمن سوسان در ادامه با بیان اینکه برخی کشورها تحت فشار قرار گرفتند تا در این اجلاس شرکت نکنند، گفت تنها کشوری که دمشق برای حضور در این اجلاس دعوتی برای آن نفرستاده، ترکیه است.

طبق گزارش روسیا الیوم، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، امروز (سه‌شنبه)، گفته است که کشورهای عضو این اتحادیه در اجلاس دمشق مشارکت نخواهند کرد.

پیشتر، «الکساندر یفیموف» سفیر روسیه در دمشق در این ارتباط تأکید کرده بود که نشست آوارگان، شکافی در محاصره تبلیغاتی غرب علیه دولت سوریه است و به دمشق امکان خواهد داد آن دسته از شهروندان سوریه که واقعا خواستار بازگشت هستند، شناسایی کند.

اجلاس آورگان سوریه قرار است با مشارکت چندین کشور و با هدف پایان دادن به درد و رنج آورگان وسوریه و از طرفی، تسهیل بازگشت روند آن‌ها به میهن‌شان، فردا (چهارشنبه)، در دمشق آغاز به کار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =