صندوق‌های همیاری به دانشجویان بی‌بضاعت تأسیس می‌شود

مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان و کمیته امداد امام خمینی این استان در حاشیه امضای تفاهم نامه دوجانبه پیشنهاد تأسیس صندوق‌های همیاری به دانشجویان بی‌بضاعت را مطرح کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی الهیاری در نشست با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در راستای امضای تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی،  توسعه فرهنگی و آموزشی را مهم‌ترین گزینه در حوزه فقرزدایی فرهنگی و آموزشی خواند و اظهار کرد: بدون آموزش و انجام فعالیت فرهنگی نمی‌توان پیشرفت و توسعه‌ای را در منطقه ایجاد کرد.

وی، همکاری دفتر مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی را با اداره‌کل کمیته امداد استان هرمزگان خواستار شد و افزود: استفاده از نظرات و مشاورهای استادان مجرب در حوزه‌های مختلف و دادن مشاوره‌های روانشناختی، آموزشی، کسب و کار و ... به مددجویان  زیرپوشش این کمیته می‌تواند نقش مهمی در محرومیت‌زدایی مناطق محروم استان هرمزگان داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز با استقبال از عقد تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی مردمی با ظرفیت و کارایی بالاست که به بطن جامعه ورود کرده و در راستای گره‌گشایی از  مشکلات  و معضلات در حال خدمتگزاری است.

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای همکاری با سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف

احسان کامرانی مطرح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با زیرساخت‌های علمی مناسب، داشتن فضای آموزشی لازم، استادان مجرب و کارگاه مجهز در همه حوزه‌های علمی و پژوهشی آماده همکاری با سازمان‌ها، نهادها و ادارات است.

وی، پیشنهاد تأسیس صندوق‌های همیاری به دانشجویان بی‌بضاعت و زیرپوشش را از دیگر موارد همکاری عنوان کرد و توضیح داد: می‌توان با تشکیل صندوقی در راستای کمک به دانشجویان زیرپوشش این کمیته به صورت ماهانه کمک‌های دانشگاهیان را جمع‌آوری کرد و در راستای پرورش استعدادهای نهفته جوانان به‌کار گرفت.

رئیس شورای تخصصی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز متذکر شد: برگزاری دوره‌های آموزشی، نیازسنجی، همکاری در تحقق محتوا و بهره‌وری بهتر از طرح‌ها، برگزاری سمینارهای علمی و پژوهشی، استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه در امور فرهنگی، ورزشی، علمی و ...، افکارسنجی ، تسهیل در تحصیل مددجویان زیرپوشش و ... از موارد مهم در تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته اماد امام خمینی است.

علیرضا سایبانی، هدف از امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد امام خمینی استان هرمزگان را حرکت علمی و عملی در راستای تحقق بخشیدن به اهداف متعالی  و کلان این دانشگاه  عنوان کرد و ادامه داد: با توجه یه سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی برای حرکت به سمت دانشگاه‌های مسئله‌محور و کارآفرین این آمادگی را داریم تا از حوزه‌های صنعت تا فقرزدایی علمی و فرهنگی وارد میدان شویم.

به گزارش ایسکانیوز، این نشست با امضای تفاهم‌نامه همکاری با موضوعات  مهم و کاربردی در راستای ایجاد خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی و ... منعقد شد و به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080606

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =