تأمین اعتبار برای خودروی جانبازان در بودجه ۱۴۰۰

معاو ن رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به مشکلات تأمین اعتبار برای تهیه خودروی جانبازان عنوان کرد: محل تأمین اعتبار خودروی جانبازان را در بودجه ۱۴٠٠ دیده‌ایم و با تأمین اعتبار در سال بعد، برای تهیه خودرو اقدام می‌کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران عصر امروز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه مسکن جانبازان با استاندار قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در آموزه‌های دینی ما بر آن تأکید شده موضوع خدمت است و به‌صورت عام نیز تاکیدات زیادی پیامبر گرامی اسلام بر خدمت به مردم و خلق داشتند.

وی افزود: فرمایشاتی که رهبر معظم انقلاب هم اخیراً در میلاد با سعادت پیامبر اعظم داشتند بر همین اساس بود.

این نماینده مجلس اظهار کرد: اکنون خدمت به خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قسمت ما شده، امام عظیم الشأن فرمودند خدمت به خانواده شهدا خدمت به نبی مکرم اسلام است، کدام عزت و شرفی در خدمت بالاتر از این است.

اوحدی عنوان کرد: ما سه مشکل اشتغال، مسکن و درمان را احصا کردیم و برنامه‌ریزی کردیم تا تلاش کنیم سریع‌تر این مشکلات را حل کنیم، معتقدیم مشکلاتی مانند مشکل مسکن با ماندن در ستاد تهران حل نمی‌شود، لذا حرکت کردیم تا در ستاد استان‌ها مشکلات را حل کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وجود بدهی‌های انباشته در بنیاد شهید و امور ایثارگران از ادوار گذشته اظهار کرد: با پیگیری مستمر امروز موفق شدیم بخشی از آن را تصفیه کنیم و الباقی بدهی‌ها را هم کاهش دهیم.

رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران در ارتباط با مشکلات طرح شده در مورد بیمه تکمیلی ایثارگران نیز گفت: از طریق شرکت بیمه‌گر، مشکلات بیمه تکمیلی را حل کردیم، لذا هرجا اگر عزیز جانباز، ایثارگر و خانواده شهید حداکثر ظرف ۴۸ ساعت هزینه داروهایش را دریافت نکند، این ضعف از مدیریت استان است.

این مسؤول تصریح کرد: اکنون حداکثر در مدت ۴۸ ساعت هزینه‌ها پرداخت می‌شود و ما نمی‌خواهیم مشکلات ادامه پیدا کند، با پیگیری که داشتیم نیز به تمام جانبازان بالای پنجاه درصد واکسن آنفولانزا را در منازلشان تزریق کردیم.

اوحدی با اشاره به مشکل عدم تأمین خودروی جانبازان نیز افزود: در موضوع خودرو، باید گفت که بودجه سازمان در سال ۹۹ با سی درصد کاهش روبرو بود، لذا برای تأمین اعتبار مشکلاتی وجود داشت، چرا که قانون تعریف کرده که خودروی جانبازان بالای پنجاه درصد را دولت باید بدهد و تصریح کرده پنجاه درصد آن باید تسهیلات بلاعوض باشد.

معاون رئیس جمهور در پایان گفت: محل تأمین اعتبار خودروی جانبازان را در بودجه ۱۴٠٠ دیده‌ایم و ان شاالله با تأمین اعتبار در سال بعد، برای تهیه خودرو اقدام می‌کنیم.

در پایان این جلسه تفاهم‌نامه ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکن جانبازان به امضای اوحدی رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و جمالی‌پور استاندار قزوین رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =