ضرورت مقاوم‌سازی اقتصاد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: گره‌زدن شرایط اقتصادی به مسائل خارجی و اعتماد به وعده غربی‌ها قطعا به ضرر ما است از این رو مقاوم‌سازی اقتصادمان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی اکبر کریمی  در واکنش به مطالب یک پایگاه خبری آمریکایی مبنی بر اینکه دولت ترامپ قصد دارد با هماهنگی رژیم صهیونیستی و چند کشور عربی سلسله تحریم های جدیدی علیه ایران وضع کند،گفت: آمریکا طی چند سال اخیر به اذعان مقامات آمریکایی، هر کاری که از دستش برمی آمد در حوزه تحریم ها، خصومت و کینه ورزی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داده است.

وی متذکر شد: تجربه سال های گذشته نشان می دهد فشارها و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران راه به جایی نمی برد و اگر آنان هر اقدام دیگری علیه کشورمان انجام دهند، مانند اقدامات سابق، آنان راه به جایی نخواهند برد و نتیجه نخواهد داشت.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه به توان داخلی، تاکید کرد: قطعا این ضرورت وجود دارد که ما در مقابل توطئه ها، فشارها و دسیسه های آمریکا و سایر دشمنان ملت ایران مقاومت داشته باشیم و مهمترین کاری که در این عرصه می توانیم انجام دهیم مقاوم سازی اقتصادمان و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

کریمی با بیان اینکه مهمترین رکن سیاست های اقتصاد مقاومتی اتکا به توانمندی های داخلی است، اظهار داشت: ظرفیت های گسترده ای در اقتصاد ایران وجود دارد که می تواند بهترین سپر دفاعی ما در مقابل فشارها و مشکلاتی باشد که دشمنان پیش روی اقتصاد کشورمان ایجاد می کنند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این برای تقویت معیشت مردم و حل مشکلات ساختاری اقتصاد، باید به سیاست های اقتصاد مقاومتی به طور ویژه توجه شود چرا که این سیاست ها می تواند بسیار راهگشا و تعیین کننده باشند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ما نباید به خارج از کشور اتکا کنیم و اعتماد به وعده های کشورهای غربی راه به جایی نمی برد چرا که غربی ها نشان داده اند وعده هایشان توخالی است و گره زدن شرایط کشور به مسائل خارجی قطعا به ضرر ماست.

کریمی گفت: متاسفانه طی سال های اخیر کشور را معطل «برجام» و دستاوردهای پوچ آن کردیم و جز فرصت سوزی هیچ نتیجه دیگری برای ما نداشت و ما در شرایط فعلی فقط باید به تقویت اقتصاد خودمان توجه داشته باشیم.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =