آمازون متهم به نقض قوانین رقابتی شد

اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرد که با سواستفاده از اطلاعات و قدرت خود در بازار، خرده فروشان کوچک را از میدان رقابت خارج می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا آمازون را متهم کرده به رقابت خرده فروشی ها خسارت زده است. این شرکت فناوری آمریکایی متهم است با سواستفاده از قدرت و اطلاعات به مزیت رقابتی ناعادلانه ای بر خرده فروشان کوچکتری دست یافته که کالاهایشان را در آمازون می فروشند.

 این اقدام در حالی انجام می شود که همه گیری ویروس کرونا، نقش آمازون در اقتصاد جهانی را پررنگتر کرده زیرا فروش آنلاین در قرنطینه به اوج رسیده است.

البته از مدتی کمیسیون اتحادیه اروپا تحقیقات درباره موقعیت آمازون به عنوان یک بستر برای شرکت های کوچک و یک فروشنده رقیب را آغاز کرده است.

در همین راستا قانونگذاران اتحادیه اروپا عملکرد آمازون برای جمع آوری اطلاعات رقبایی که در پلتفرمش کالاهای مختلف از لوازم الکترونیکی گرفته تا مواد غذایی می فروشند را بررسی کرده است. آنها ادعا می کنند آمازون با استفاده از اطلاعات حساس که نشان می دهد چه کالایی محبوب است، محصولات خود را ارتقا می دهد.

«مارگرت وستاگر» کمیسیونر رقابت اتحادیه اروپا در این باره می گوید: استفاده از اطلاعات به آمازون اجازه می دهد روی کالاهای پرفروش تمرکز کند به این ترتیب فروشندگان طرف سوم را به حاشیه می راند و ظرفیت رشد آنها را محدود می کند.

این درحالی است که آمازون در آمریکا نیز با چالش هایی روبرو است و قانونگذاران این کشور نیز مشغول بررسی شیوه عملکرد آن با فروشندگان خرد هستند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =