مجوز تاسیس مرکز تحقیقاتی بیوتکنولوژی واحد کرج صادر شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج از صدور مجوز تاسیس مرکز تحقیقاتی بیوتکنولوژی واحد کرج از سوی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اعلام این خبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با پیگیری مجدانه تاسیس مرکز تحقیقات کاربردی در حوزه بیو تکنولوژی را در دستور کار قرار داد و با توجه به وجود امکانات آزمایشگاهی پیشرفته و اعضای هیات علمی مجرب و نیاز صنایع استان مجوز تاسیس مرکز تحقیقاتی مذکور  ازطرف شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه صادر شد.

   رئیس واحد کرج ضمن تاکید بر اهمیت تقویت رابطه بین صنعت و دانشگاه به عنوان عامل مهمی در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید تصریح کرد: در این راستا نقش مراکز تحقیقاتی بسیار مهم است چرا که این مراکز ضمن تکمیل حلقه اتصال صنعت و دانشگاه با ایجاد بستر به منظور انجام تحقیقات کاربردی نسبت به رفع نیاز های فناورانه کشور گام بر می دارند.

   وی با اشاره به اینکه استان البرز به عنوان قطب علم و فناوری کشور در خوشه های علمی مختلفی فعال می باشد گفت: یکی ازمهمترین حوزه های عملکرد علمی و فناوری استان البرز حوزه بیوتکنولوژی می باشد.

   برهانی فر ادامه داد: با توجه به اینکه علم بیوتکنولوژی یا زیست فناوری جزو علوم بین رشته ای نوین بوده و در مجموعه‌ای ‌از روش های علمی‌ برای‌ تولید، تغییر و اصلاح‌ فراورده‌ها، به‌نژادی‌ گیاهان‌ و جانوران‌ و تولید میکروارگانیسم‌های خاص برای‌ کاربردهای‌ ویژه‌ کاربرد دارد؛ دامنه فعالیت بسیار گسترده ای را  اعم از تشخیص، پیشگیری و معالجه بیماری تا تولید مواد دارویی، منابع غذایی، حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی بوده و زمینه های مختلف شامل می‌شود.

    رئیس واحد کرج در ادامه افزود: بیوتکنولوژی نوین یکی از امیدهای قرن آینده برای رفع بسیاری از نیازهای مختلف بشر و راه حلی برای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد جهان به شمار می‌رود و یکی از هفت رشته کلیدی فناوری جهان در قرن حاضر محسوب می‌شود و در نقشه جامع علمی کشور عزیزمان ایران جزو فناوری های گروه الف( اولویت بالا)  قرار دارد که نشان از جایگاه ویژه  این رشته در توسعه علمی کشور دارد.

  وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع،  معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با پیگیری مجدانه تاسیس مرکز تحقیقات کاربردی در حوزه بیوتکنولوژی را در دستور کار قرار داد و با توجه به وجود امکانات آزمایشگاهی پیشرفته و اعضای هیات علمی مجرب و نیاز صنایع استان مجوز تاسیس مرکز تحقیقاتی مذکور  ازطرف شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه صادر گردید.

   برهانی فر از مهمترین اهداف تاسیس  وراه اندازی این مرکز تحقیقات را انجام تحقیقات کاربردی با هدف تولید محصولات دانش بنیان جهت تجاری سازی، کمک به هسته و واحد های فناور جهت تبدیل ایده به محصول، برگزاری کارگاه‌های تخصصی پژوهشی، تولید علم در مرزهای دانش و تولید محصولات بیوتکنولوژی مورد نیاز کشور برای کاهش وابستگی برشمرد.

   وی اظهار داشت: این مرکز دارای دو گروه پژوهشی بوده و  از نخستین مأموریت‌های آن شناخت نیاز بازار به محصولات دانش‌بنیان بیوتکنولوژی و ارائه طرح‌های کاربردی در این حوزه است.

  رئیس واحد کرج همچنین تاکید کرد: پایان‌نامه‌های دانشجویی که در راستای اهداف مرکز تحقیقات باشند از حمایت‌های این مرکز برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1080662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مرتضی احمدی IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      0 0
      سلام لیسانس بیوتکنولوژی دارم استخدام دارین ؟