۸۰ درصد ازدواج‌های دانشجویی با موفقیت همراه است/ آماده‌سازی ۲۵ الی۳۰ سوییت برای دانشجویان متاهل

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد گفت: بر اساس آمار مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، بیش از ۸۰ درصد ازدواج‌های دانشجویی در سنین پایین با موفقیت همراه بوده است.

علی اکبر حسین رضا معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه ازدواج دانشجویی اظهار کرد: این موضوع متاسفانه به دلیل تعطیلی دانشگاه‌ها اندکی مغفول مانده است؛ اما در نظر داریم که هفته آینده، کارگاه آموزشی با عنوان «مهارت‌های موفقیت در ازدواج» به صورت مجازی برای دانشجویان برگزار کنیم.

وی با اشاره به چالش‌های ازدواج جوانان در شرایط فعلی جامعه افزود: امروز اصلی ترین چالش ازدواج جوانان، مسائل معیشتی و اقتصادی است؛ زیرا این مشکلات سبب شده تا تامین مخارج اولیه زندگی با مشکل مواجه شود و خانواده‌ها با نوعی بحران دست و پنجه نرم کنند.

حسین رضا به حاشیه رفتن فرهنگ ازدواج در سنین پایین را یکی از چالش‌های امروز جامعه دانست و ادامه داد: ما باید فرهنگ ازدواج در سنین پایین را در جامعه ترویج کنیم؛ متاسفانه امروز بخش قابل توجهی از ازدواج ها در سنین بالای ۳۰ سال شکل می‌گیرد که زن و مرد را در موضوعاتی مانند تربیت فرزند با مشکل و چالش مواجه خواهد کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف آباد تصریح کرد: باتوجه به آماری که از زندگی‌های موفق به دست آمده است، اصولا افرادی که در سنین پایین ازدواج کرده‌اند دارای زندگی‌های موفقی بوده‌اند زیرا ازدواج در این شرایط سنی، موجب آرامش فکری و روحی بیشتری خواهد شد و افراد می‌توانند با دغدغه کمتری به حوزه‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی ورود پیدا کنند.

وی اضافه کرد: براساس آمار مرکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد، بیش از ۸۰ درصد ازدواج‌های دانشجویی در سنین پایین با موفقیت همراه بوده است و در مقابل میزان موفقیت ازدواج در سنین بالاتر حدود ۵۰ درصد بوده است.

حسین رضا با اشاره به راه‌اندازی خوابگاه‌های متاهلی در واحد نجف آباد گفت: واحد نجف آباد از سال گذشته، خوابگاه‌هایی را با امکاناتی شبیه به سوئیت دارای حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه مجزا و... برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته‌ایم. درحال حاضر ۲۵ الی ۳۰ سوئیت برای دانشجویان متاهل آماده شده است. البته باتوجه به این که دانشگاه مقداری از شهر دور است، برخی مشکلات از لحاظ رفت و آمد و تامین اقلام مورد نیاز وجود دارد که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد نجف آباد با اشاره به نقش کارگاه‌های آموزشی و مراکز مشاوره در ازدواج موفق دانشجویان بیان کرد: به طور کلی انسان‌های موفق همواره مشورت پذیر هستند و در تمامی امور مشاوره می‌گیرند. ما با استفاده از همین پتانسیل‌، کارگاه‌های مشاوره را برای دانشجویانی که به دنبال حرکت در مسیر درست هستند، برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد نیز در شرایط فعلی فعالیت‌های مشاوره‌ای را به صورت آنلاین انجام خواهد داد. فعالیت‌های مراکز مشاوره سبب می‌شود تا دانشجویان در آینده زندگی موفقی داشته باشند و از تخصص و تجارب دیگران برای انتخاب بهترین مسیر استفاده کنند.

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1080670

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =