سبک زندگی اسلامی باید مبتنی بر نوآوری و خلاقیت باشد

حجت الاسلام سید محمدعلی معصومی استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سبک زندگی اسلامی و لزوم جذب مخاطبان مختلف بخصوص جوانان، خواهان استفاده از روش های نوین وخلاقانه مبتنی برنوآوری وخلاقیت برای مستحکم ساختن ارکان سبک زندگی اسلامی در بین جوانان شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، استاد حوزه و دانشگاه در نشست اساتید بسیجی و مسئولان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: عمل به سیره پیامبرگرامی اسلام یکی از مهم ترین بخش هایی است که باید در تبیین و توسعه سبک زندگی به روش اسلامی  مورد توجه نظری و عملی قرار گیرد.

وی هدف از خلقت انسان را معرفت شناسی و عرضه  رحمت و برکات الهی برای انسان دانست و افزود: دین اسلام کاملترین و جامع ترین دین الهی است که بر اساس وحی الهی به آخرین پیامبر که همان  پیامبر گرامی اسلام باشد ابلاغ شد و شکل گرفت که این عظمت و بزرگی درسیره پیامبر عظیم الشان اسلام متجلی گردیده است.

معصومی علاقه به مظاهر دنیوی را یکی از مهمترین دلایل انحراف و دوری از مسیرالهی دانست و گفت: دل بستن به دنیا و زرق و برق آن انسان را از صراط مستقیم منحرف و به قعر نابودی و نیستی می کشاند.

وی نقش اساتید دانشگاه را در تثبیت سبک زندگی اسلامی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: نقش استادان در انتقال مفاهیم و تاثیرگذاری معنوی یکی از اصلی ترین بخش های تربیتی کودکان ، نوجوانان وجوانان است که می تواند مسیر وسبک زندگی آنان را به درستی رقم بزند  و آنان را به سرمنزل مقصود رهنمون باشد.

معصومی تاکید کرد: الگو پذیری از شخصیت های بزرگ دینی به خصوص ائمه اطهار می تواند راه گشایی برای رسیدن به سعادت دنیوی واخروی باشد وتقرب به درگاه  الهی زمینه بنده صالح  چخدا بودن را  فراهم می آورد.

این استاد حوزه یاد آوری کرد: تلاوت قرآن می تواند تاثیرات شگرفی بر انسان بگذارد و اورا ازانجام خطاها وگمراهی ها نجات دهد زیرا این کتاب آسمانی کامل ترین وجامع ترین دایره المعارف زندگی بشر برای رسیدن به سعادت و خوشبختی اخروی است.

وی درادامه از اساتید دانشگاه خواست دقایقی از ساعات کلاس خود را صرف تبیین دین مبین اسلام و کتاب آسمانی قرآن درحوزه سبک زندگی و ساده زیستی بنمایند وبااین اقدام نسبت به فراهم نمودن تمدن بزرگ ونوین اسلامی گام های موثر وبزرگی بردارند.

معصومی درپایان، بخشی از سخنان خود را به حوزه عقلانیت اختصاص داده وافزود عقلانیت مهم ترین مولفه درزندگی انسان برای رسیدن به خوشبختی واقعی وسعادت است واین تدبیر ،اندیشه و تفکراست که انسان رااز سایر موجودات وبه عنوان اشرف مخلوقات مجزا و به عالم هستی معرفی می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نیز درابتدای این نشست گفت: باید درحرکت درمسیر تمدن سازی نوین اسلامی سبک زندگی اسلامی وایرانی را در جامعه رقم بزنیم واین مهم زمانی محقق خواهد شد که درمسیرساده زیستی، علم آموزی و دوری جستن ازدلبستگی ها ی مادی ودنیوی عمل کنیم.

احسان کامرانی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکید مقام معظم رهبری برسبک زندگی ایرانیان افزود: نگاه ژرف اندیش رهبری موجب شده است تا این دغدغه ها دراین بیانیه به صراحت به بحث وبررسی گذاشته شده واین مهم باید در مجامع دانشگاهی ونخبه پروری مورد عنایت ویژه قرارگیرد.

وی با قدردانی ازحجت الاسلام معصومی استاد حوزه دانشگاه وی را شخصیتی صاحب نظر وصاحب سبک خواند و گفت : بهره مندی ازنظرات شخصیت های علمی ودینی می تواند راهگشای خوبی برای جوانان وتثبیت سبک زندگی اسلامی درمیان آنان باشد.

کد خبر: 1080727

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =