ظریف با نخست وزیر پاکستان دیدار کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسللمی ایران با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و اقتصادی به اسلام آباد سفر کرده در ادامه رایزنی ها با مقامات پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی فیمابین دوکشور و برشمردن فرصت های توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی به برخی از برنامه های پیش رو در حوزه همکاریهای اقتصادی از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بازگشایی گذرگاه ها و بازارچه های مرزی، گسترش تجارت و تهاتر اشاره و تصریح کرد: کشورهای همسایه اولویت روابط خارجی جمهوری اسلامی برای همکاری  به شمار می روند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از حمایت پاکستان برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تشکر کرد.

در این دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات پاکستانی، علاقه مندی این کشور برای توسعه مناسبات سیاسی‌ و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرار داد.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه هرچه بیشتر روابط فیمابین دوکشور باشیم.

در این دیدار همچنین در خصوص مسائل بین المللی و منطقه ای به ویژه تحولات افغانستان و ‌جهان اسلام نیز گفتگو و تبادل نظر  شد.

وزیر امور خارجه کشورمان از  مواضع نخست وزیر پاکستان در قبال رژیم صهیونیستی و روند عادی سازی نیز قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه صبح امروز نیز با ژنرال باجوا فرمانده ارتش و پس از آن نیز با شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان دیدار کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =