نتانیاهو درصدد منع تردد شبانه برای مهار کرونا در فلسطین اشغالی

به دنبال موج انتقادها از عملکرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مهار کرونا، برخی منابع خبری از احتمال اعمال منع تردد شبانه سراسری در فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (کرونا-در-فلسطین-اشغالی">ایسکانیوز)، با افزایش نسبی شمار مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در فلسطین اشغالی و انتقادها از نخست وزیر این رژیم، اینک «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم در پی اعمال منع تردد شبانه است.

روزنامه «هاآرتص» گزارش داد که نتانیاهو چهارشنبه شب قصد برگزاری نشست و رایزنی با دیگر مقامات برای اعمال منع تردد شبانه را دارد. هم اینک ۸۰۶۶ نفردر فلسطین اشغالی به کرونا مبتلاهستند و  تاکنون ۲۶۸۲ تن جان باخته‌اند.

«بنی گانتس» وزیر جنگ و نخست وزیر این رژیم، نتانیاهو را به واکنش «کند» در برابر شیوع کرونا در فلسطین اشغالی متهم کرده است. گانتس در توییتی نوشت: «نتانیاهو، ما باید کابینه رسیدگی به کرونا را این هفته هر چه سریعتر برگزار و برای مردم دستورالعمل‌های روشنی صادر کنیم».

وی اقدامات اخیر نتانیاهو برای مهار کرونا از جمله افزایش جرایم را زیر سئوال برد و نوشت، ما نباید تا هفته بعد صبر کنیم. باید تصمیمات ساده و آشکار اتخاذ کنیم.

وزارت بهداشت رژیم اسرائیل نیز قصد دارد میزان قرنطینه را از دو هفته به دوازده روز کاهش دهد. جدیدترین آمار نهادهای رسمی در فلسطین اشغالی نیز  از افزایش بیکاری ناشی از همه گیری کرونا حکایت دارد. آمار «خدمات اشتغال اسرائیل» نیز نشان می‌دهد که اینک ۹۸۰۳۷۰ بیکار در فلسطین اشغالی وجود دارد. از این بین ۶۲۸۳۴۴ نفر به دلیل شیوع کرونا مشمول مرخصی اجبای شده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

کد خبر: 1080765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =