واکنش سازمان بازرسی کل کشور به کمک ریاست جمهوری به دانشگاه شهید بهشتی

مدیر روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور در اطلاعیه‌ای در پاسخ به خبری درباره اعتبار تخصیص یافته ریاست جمهوری برای دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، روابط عمومی ریاست جمهوری به جوابیه‌ سازمان برنامه و بودجه استناد کرده که اختصاص صد و بیست میلیارد تومان ‌از بودجه مبارزه با کرونا برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی غلط است و به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اطلاعات غلط داده اند.

این در حالی ست که در توضیحات سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان شده که ابتدا تخصیص نادرست از محل اعتبارات کرونا داده شد و سپس خود اصلاح نمودند.

لازم به توضیح است که با وصول تخصیص به دانشگاه، هیأت استقرار سازمان بازرسی، مراتبِ خلاف قانون را به مسؤولان دانشگاه، اعلام و پس از آن اصلاح صورت گرفت.

ناگفته نماند اینکه چرا همان بودجه برای ساختمان، آن هم با اشکالات متعدد قانونی اختصاص می‌یابد جای سوال دارد و در دستور پیگیری سازمان بازرسی است و به زودی توضیحات مبسوط آن اعلام می‌گردد.

توضیحات سازمان برنامه را بخوانید:

«تخصیص طرح مذکور ابتدا طی ابلاغیه شماره ۲۱۱۱۹۴ مورخ ۳۰ تیر ۱۳۹۹ از محل یک میلیارد یورو منابع صندوق توسعه ملی که طبق برنامه مصوب ستاد کرونا (ابلاغی طی نامه شماره ۶۴۰۱۱ مورخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ به وزارت بهداشت) می‌بایست ۶۸۰ میلیارد تومان آن به طرح‌های عمرانی اختصاص یابد، ابلاغ گردید. متعاقبا با توجه به وجود ردیف متفرقه ۸۷-۵۵۰۰۰۰ درجدول شماره ۹ قانون بودجه سال جاری که ویژه کمک به طرح‌های قابل اتمام در سال ۱۳۹۹ است محل پرداخت آن طی ابلاغیه شماره ۲۲۵۸۴۲ مورخ ششم مرداد ۱۳۹۹ اصلاح گردید و تخصیص نقدی آن نیز از حساب موجود خزانه برای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای تامین گردید».

انتهای پیام/

کد خبر: 1080776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =