قرارگاه مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران وارد فاز عملیاتی شد/ اعزام «همیاران سلامت» به بیمارستان‌ها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: دانشجویان داوطلب را در قالب «همیار سلامت»، به بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی برای فعالیت جهادی اعزام خواهیم کرد.

محمد شکیبا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به فعالیت‌های جهادی بسیج دانشجویی واحد علوم پزشکی تهران اظهار کرد: درحال حاضر باتوجه به شرایط کرونایی کشور و دستور اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حضور جوانان برای فعالیت جهادی، بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران نیز قرارگاه مبارزه با کرونا وارد فاز عملیاتی کرد.

وی افزود: این قرارگاه جهادی همکاری خوبی را با دیگر قرارگاه‌های فعال در حوزه مبارزه با کرونا دارد و از تجربیات آن‌ها استفاده خواهد کرد. ما به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی، خط مقدم فعالیت‌های جهادی باید در بیمارستان‌ها برای کمک به کادر درمان باشد و به همین دلیل، دانشجویان داوطلب را در قالب «همیار سلامت»، به بیمارستان‌های ویژه بیماران کرونایی برای فعالیت جهادی اعزام خواهیم کرد.

شکیبا ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران باتوجه به رسالتی که در حوزه پزشکی دارد، اولویت اصلی خود را برای فعالیت جهادی در بیمارستان‌های کرونایی به ویژه ۳ بیمارستان دانشگاه آزاد اسلامی در سطح استان تهران گذاشته است. از همین روی بسیج دانشجویی آمادگی دارد در صورتی این بیمارستان‌ها در حوزه‌های مختلف درمانی نیاز به کمک داشته باشند، تمامی ظرفیت‌های خود را برای خدمت رسانی به آن‌ها به کار بگیرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران تصریح کرد: تمامی دانشجویان داوطلبی که به عنوان همیار سلامت در بیمارستان‌ها فعالیت دارند، با هماهنگی وزارت بهداشت همانند کادر درمانی از سوی بیمارستان بیمه خواهند شد و تمامی ابعاد آن در نظر گرفته شده است. در کنار این موضوع نیز انجام برخی فرآیندهای آموزشی در حوزه مبارزه با کرونا برای مناطق محروم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت جلسات متعددی را با متخصصان این حوزه مبنی بر ارائه راهکارهایی برای قطع زنجیره انتقال کرونا برگزار کرده‌ایم؛ موضوعاتی مانند تعطیلی شهر تهران در راستای قطع زنجیره انتقال موثر است اما دولت از لحاظ اقتصادی، توانایی این اقدام را ندارد.

شکیبا در پایان خاطرنشان کرد: بنای ما بر این است که برای هرکدام از همیاران سلامت، حدود ۳۰ ساعت آموزش را در خصوص حیطه فعالیتشان برگزار کنیم تا با نحوه و مدل کار در بیمارستان آشنا شوند. این افراد پس از گذراندن این دوره آموزشی به بیمارستان‌های مربوطه معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =