مدیریت فرهنگی موضوعی فوق برنامه نیست/ لزوم تقویت استادان متدین برای مقابله با جریان‌های انحرافی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استادان حزب‌اللهی و متدین انقلابی نقطه مقابل با جریان‌های ضد انقلاب هستند و باید برای مقابله با جریان انحرافی آنان را تقویت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اظهار کرد: استادان حزب‌اللهی و متدین انقلابی نقطه مقابل با جریان‌های ضد انقلاب هستند و باید برای مقابله با جریان انحرافی آنان را تقویت کرد تا در مقابل جریان منحرف ایستادگی کنند.

وی با بیان مسئله اخلاق در پرورش نسل‌های دانشجویی عنوان کرد: در حل مسائل اخلاقی باید در کنار کار فرهنگی حوزه‌های دیگر ازجمله اقتصاد را نیز مورد توجه داشته باشیم.در حوزه فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه مبنا و خط قرمز ما اندیشه‌های امام راحل است و  باید مسائل فرهنگی را مدیریت کنیم تا به کسب موفقیت برسیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه مدیریت فرهنگی را نباید با حوزه فوق‌برنامه یکی دانست،  گفت: اگر بخواهیم دانشگاه در ریل انقلاب باقی بماند باید به آیین‌نامه ارتقای استادان توجه داشته باشیم و متناسب با موضوع، ارتقای نظام آموزشی و پژوهشی را با کار فرهنگی همراه کنیم که این نوع تفکر را مدیریت فرهنگی می‌نامند تا به‌عنوان عوامل مؤثر بر فرهنگ در برنامه‌های درازمدت کاربرد داشته باشد.

جهان‌بین تأکید کرد: باید منابع محدود را به اولویت‌هایی اختصاص دهیم  که در مقیاس وسیع تولید فضیلت می‌کنند. یکی از اولویت‌های ما ارتباط معاون فرهنگی با استادان است که با توجه به ارتباط استادان با دانشجویان باید از طریق آنان برنامه‌ریزی فرهنگی کرد و به دنبال تأثیرگذاری بود تا به موفقیت در حوزه فرهنگی نائل آیند.

وی  یکی از موارد دیگر در حوزه فرهنگی را توجه به خانواده استادان و برنامه‌ریزی برای خانواده‌های کارکنان دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های ارتباطی موجود در حوزه خانواده‌ها و گذران بیشتر وقت خانواده‌ها در فضای مجازی باید زمینه ارتقا و افزایش سواد رسانه‌ای را با برنامه‌ریزی فرهنگی از اولویت‌های حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی قرار داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره فضای مجازی و دانشجویان که جزء دسته اولویت‌های کاری معاونت فرهنگی است، مطرح کرد: باید کاری کنیم که در کنار استفاده آموزشی از فضای مجازی در حوزه فرهنگی و دانشجویی نیز زمینه حضور دانشجویان را در فعالیت‌های فرهنگی و بیان دستاوردها و ایده‌های دانشجویان فراهم کنیم.

جهان‌بین از روحانیون و معاون فرهنگی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان درخواست کرد با توجه به شرایط منطقه‌ای حول محورهای فرهنگی پیشنهادها و نظرات خود را به معاونت فرهنگی ارائه و ارسال کنند تا به‌صورت ابلاغیه جمع‌بندی و در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان  نیز با عنوان مسائلی پیرامون ارتقای سطح کمی و کیفی این دانشگاه گفت: حوزه فعالیت این دانشگاه با سه وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و علوم پزشکی است که توانسته با تعاملات استانی و همکاری همکاران با راه‌اندازی ۲۷ پردیس آموزشی در ۲۷ شهر استان زمینه جذب ۱۲ هزار دانشجو را که از ادامه تحصیل دانشگاهی به دلیل کمبود زیرساخت‌ها و شرایط فرهنگی محروم بودند، فراهم آورد.

سلطانعلی میر با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان اکنون با ۳۰ هزار دانشجو و زیرساخت‌های وسیع استانی جزء دانشگاه معتبر از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، ادامه داد: به لحاظ کیفی با افزایش سطح آموزش، آگاهی و ارتقای علمی استادان توانستیم در حوزه عمل و کاربرد، زمینه تحصیل و آموزش دانشجویان کارآمدی را برای پر کردن خلاء نیروی انسانی مورد نیاز استان فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با توجه به پایش‌های موجود آموزشی و آمایش جمعیت امسال در جذب دانشجو عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080800

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =