دشمنان و فرصت‌طلبان به دنبال جدایی دین از سیاست هستند

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت:دشمنان و فرصت‌طلبان به دنبال جدایی دین از سیاست هستند که اگر از این حوزه غفلت شود، قطعاً جمهوری اسلامی ایران آسیب خواهد دید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست استادان گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر بخواهیم دانشجو علم بیاموزد استاد نباید فقط برای رفع تکلیف در کلاس حضور یابد، اظهار کرد: برای اینکه دانشجو به کار پژوهشی علاقه پیدا کند باید کار فرهنگی کرد به عبارتی عواملی را که روی فرهنگ تأثیر می‌گذارد مدیریت کرد و این می‌طلبد که به معنی خاص فضای انقلابی در دانشگاه گسترش یابد.

وی افزود: در دانشگاه باید به پرورش انسان متدین بپردازیم و تدین را شرط لازم برای تربیت است؛ اما شرط کافی نیست. تربیت انسان متدین انقلابی در تراز جمهوری اسلامی ایران مدنظر باید قرار بگیرد؛ اما پرورش متدین صرف مدنظر نیست که حوزه دین را فقط در ابعاد فردی ببیند و متدین سکولار باشد.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری گسترش فضای انقلابی در دانشگاه آزاد اسلامی و حوزه معاونت فرهنگی را خواستار شدند، گفت: این مطالبه ایشان از دانشگاه نشان می‌دهد که گسترش فضای علمی و  انقلابی را به‌عنوان رسالت فرهنگی دانشگاه مشخص کردند.

جهان‌بین با بیان پنج ویژگی برای درآمیختگی دین و سیاست و بیان فرمایش امام راحل درباره دین و سیاست که فرمودند نسبت سیاست به اسلام مانند نسبت سر به بدن است، عنوان کرد: دشمنان و فرصت‌طلبان به دنبال جدایی دین از سیاست هستند که اگر از این حوزه غفلت شود، قطعاً جمهوری اسلامی ایران آسیب خواهد دید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان نیز درباره رسالت استادان گروه معارف گفت: گروه‌های معارف دانشگاه آزاد اسلامی استان جزء گروه‌های باکیفیت و فعال این دانشگاه در حوزه فرهنگی هستند که با توجه به کمبود عضو هیئت علمی استادان اکنون تلاش می‌کنند که رسالت سنگین امر تعلیم و تربیت را به انجام برسانند.

سلطانعلی میر با بیان اینکه به ازای هر ۷ هزار دانشجو یک عضو هیئت علمی در گروه معارف داریم، اضافه کرد: این یک آمار نامتوازن است که می‌طلبد درباره جذب هیئت علمی گروه معارف دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان همکاری و مساعدت شود.

وی درباره جذب هیئت علمی در گروه معارف مطرح کرد: در جذب هیئت علمی از افراد باانگیزه و اعتقادی در تراز انقلاب اسلامی استفاده شود و ملاک مدرک بخشی از جذب استادان گروه معارف بوده که افراد باید مورد تأیید نهاد نیز باشند که این مورد از اهمیت بالاتری برای ما برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080802

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =