پنجمین نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

نشست سه روزه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها و واحدهای منتخب با سخنرانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان دانشگاه، مسئولان سازمان بسیج دانشجویی و کارشناسان مسائل سیاسی و بین‌الملل برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، پنجمین نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مراکز استان‌ها و واحدهای منتخب از 19 تا ۲۳ آبان ماه با سخنرانی محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، معاونان دانشگاه، مسئولان سازمان بسیج دانشجویی و کارشناسان مسائل سیاسی و بین‌الملل در هتل فرهیختگان سازمان مرکزی برگزار شد.

در این نشست پنج روزه که با حضور ۳۵ نفر از مسئولان بسیج دانشجویی مراکز استان‌ها و واحدهای منتخب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سخنران اصلی این مراسم به بررسی اهمیت جایگاه پیشرفته علمی در جهان پرداخت و بر حمایت از فعالیت‌های بسیج دانشجویی به‌ عنوان کنش‌گر اصلی فرهنگ در فضای دانشگاه تأکید کرد و به سوالات، پیشنهادات و انتقادات مطرح شده در این نشست پاسخ گفت.

محمدمهدی فداکار معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی دیگر سخنران پنجمین نشست مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بود که برنامه‌های این معاونت برای شفافیت و حمایت از تشکل های دانشجویی را تشریح کرد.

در ادامه برنامه‌های این نشست پنج روزه، فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درباره موضوع شفافیت در دانشگاه آزاد اسلامی با راه اندازی سامانه هایی همچون آموزشیار، بودجه فرهنگی، استفاده از ظرفیت بسیج دانشجویی در برنامه ها، اختصاص یک درصد بودجه دانشگاه به حوزه فرهنگی و دانشجویی مطالبی را بیان کرد.

سید محمدصالح هاشمی گلپایگانی رئیس مرکز جذب و امور هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیز درباره برنامه های تحولی دانشگاه در حوزه هیات علمی با جذب نیروهای جوان، انقلابی و متخصص با هدف گسترش فضای انقلابی در دانشگاه و استفاده از کمک بسیج دانشجویی در تحقق برنامه ها در این نشست سخنرانی کرد.

محمد علی‌اکبری رئیس دبیرخانه طرح پایش نیز در این نشست به تشریح برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه هدفمند کردن پژوهش در راستای رفع چالش ها و مسائل ملی پرداخت و از احصای 168 چالش کشور در قالب 33 برنامه علمی و 22 هزار زمینه پژوهشی و همچنین شکل گیری دبیرخانه های استانی طرح پایش خبر داد.

افراسیابی دبیر برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در آخرین روز این نشست پنج روزه، ماموریت های دانشگاه آزاد اسلامی را در قالب سه الزام راهبردی ارتقای علمی، گسترش فضای انقلابی و حفظ کیان دانشگاه عنوان کرد که با هدف تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به «دانشگاه کارآمد و پایدار»، «دانشگاه سرآمد و پاسخگو» و «دانشگاه پرورش‌گر قوه عاقله و توسعه دهنده فضای انقلابی» پیگیری می شود.

وی رویکرد حاکم بر تهیه این برنامه را «پایبندی و تأکید بر عملیاتی کردن اسناد بالادستی»، «انسجام، انعطاف پذیری، چابکی و پویایی در هماهنگی و تناسب با بافت کنونی دانشگاه و حاکمیت نگاه فرهنگی»، «بسترسازی برای هماهنگی‌های درون سازمانی، ظهور نوآوری و زنجیره سازی فعالیت‌های دانشگاه»، «توجه به حضور شبکه واحدهای دانشگاهی در گستره کشور» دانست.

افراسیابی «تربیت متخصصان متعهد، ماهر، خلاق، متخلق و کارآفرین»، «تولید، انتقال و انتشار علم و فناوری در خدمت نیازهای جامعه اسلامی» و «مدیریت کارآمد و اثربخش با تعامل سازنده و اثرگذار در سطح ملی، منطقه‌ای و فراملی» را از ماموریت های تعیین شده در دبیرخانه برنامه پنج ساله راهبردی عملیاتی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد و در ادامه به سوالات دانشجویان درباره این برنامه پاسخ گفت.

سخنرانی سیروس صابری مشاور رئیس دانشگاه و رئیس مرکز حراست دانشگاه آزاد اسلامی، محمدجواد نیک روش مسئول سازمان بسیج دانشجویی و سیدکاظم منظورالاجداد مسئول رشد و کادرسازی سازمان بسیج دانشجویی از برنامه‌های این نشست بود.

همچنین موضوعات روز ایران و جهان در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی و بین المللی با حضور فواد ایزدی، حسن عباسی، مسعود براتی، علی جعفری، وحید عزیزی و هادی قاسمی مورد بررسی قرار گرفت.

وضعیت اقتصادی کشور، افول هژمونی آمریکا، رفتار خزانه‌داری آمریکا قبل و بعد از برجام، گفتمان مذاکره، نقش جنبش‌های دانشجویی، مشکلات مالیاتی کشور و بحث مالیات بر عایدی سرمایه از جمله موضوعات مطرح شده در نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =