نتیجه طرح های کرونایی گیاهان دارویی تا فروردین ۱۴۰۰ مشخص می شود

مدیر کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد موثر آنها بر کرونا گفت: طرحی های انتخاب شده حوزه گیاهای دارویی مرتبط با کرونا در حال اجرا هستند و نتایج آن فروردین ۱۴۰۰ مشخص می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، کمال الدین حق‌بین استاد گروه زیست مواد گیاهی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری گفت: کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد موثر آنها بر کرونا که متشکل از ۱۳ محقق و صاحب نظر از موسسات مختلف در تهران است طرح های تحقیقاتی پیشنهاد شده در حوزه گیاهان دارویی را داوری کرده اند.

وی افزود: این طرح ها عمدتا در ۳ حوزه «دارویی»، «بهداشتی و مراقبتی» و«گیاهان داروئی و طب سنتی» هستند که ۳۰ طرح از دانشگاههای مختلف به این کارگروه در این حوزه ها ارائه شد.

 مدیر کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد موثر آنها بر کرونا خاطر نشان کرد: طرح ها در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفتند و آن دسته از پیشنهادات که قابل حمایت و اجرا در زمان بازدهی کوتاه تر بودند انتخاب شدند.

وی خاطر نشان کرد: اکنون تقریبا یک چهارم این تعداد در حال انجام هستند تا به مرحله اجرایی برسند.

حق بین تاکید کرد: این تعدادیکه انتخاب شده اند و در پروسه اجرای آنها حمایت شده اند نسبتا هزینه کمتر و مدت زمان رسیدن به نتیجه کوتاه تری داشته اند که توسط داوران انتخاب شده اند.

 مدیر کارگروه مطالعه اثرات درمانی گیاهان دارویی و مواد موثر آنها بر کرونا با اشاره به مشخص شدن نتایج این طرح ها گفت: نتایج نهایی این طرح ها که مورد حمایت قرار گرفته اند به شکل ملموس تا فرودین ۱۴۰۰ مشخص می شود.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080853

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =