تشریح جزئیات انواع بازنشستگی

معاون توسعه و تعمیم امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی ضمن اعلام انواع بازنشستگی در تامین اجتماعی گفت: خرید سابقه بیمه ای در سازمان تامین اجتماعی موضوعیت ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجید حسن زاده در خصوص شرایط متنوع بازنشستگی بیمه شدگان تأمین اجتماعی نیز گفت: بر اساس ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی، مردان بالای ۵۰ سال و زنان بالای ۴۵ سال با ۳۰ سال سابقه کار می‌توانند درخواست بازنشستگی دهند و همچنین افراد بالای ۳۵ سال سابقه بدون شرط سنی می‌توانند تقاضای بازنشستگی داده و از مستمری کامل برخوردار شوند.

وی افزود: همچنین مردان ۶۰ ساله و زنان ۵۰ ساله که حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه داشته باشند نیز می‌توانند بازنشست شوند و در صورتی که با این ضوابط مستمری آنها کمتر از حداقل دستمزد باشد، میزان مستمری آنها به حداقل خواهد رسید.

معاون توسعه و تعمیم امور بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: بر اساس تبصره ۴ ماده ۷۶ قانون تأمین اجتماعی زنان کارگر بیمه شده تأمین اجتماعی به شرط دارا بودن ۴۲ سال سن و ۲۰ سال سابقه می‌توانند از مزایای بازنشستگی برخوردار شوند.

وی گفت: افرادی که زیر ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند و سن مردان ۶۰ و زنان ۵۵ سال است با داشتن یک سال سابقه می‌توانند مابقی سابقه را تا ۱۰ سال خریداری کنند و با ۱۰ سال سابقه بازنشست شوند.

حسن زاده تصریح کرد: تفاوت این نوع بازنشستگی با بازنشستگان با ۲۰ سال سابقه این است که این افراد زیر حداقل را دریافت می‌کنند که حدود یک سوم مستمری می‌شود چرا که با ۱۰ سال معادل ۱۰ روز حقوق دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فردی که کمتر از ۳۰ سال و یا ۲۰ سال سابقه دارد، می‌تواند مابقی را خریداری کند یا خیر؟ گفت: بر اساس مبانی و اصول بیمه‌های اجتماعی و محاسبات بیمه‌ای در تأمین اجتماعی خرید سابقه موضوعیت ندارد.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1080855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =