بازگشت آمریکا به برجام به معنای لغو تحریم ها علیه ایران نیست

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بازگشت آمریکا به برجام به معنای لغو تحریم ها علیه ایران نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وحید جلال زاده  افزود: انتقام خون شهید حاج قاسم سلیمانی ابعاد مختلفی داشته و خواهد داشت و دست انتقام الهی با شکست ترامپ خود را نشان داد اما پیروزی بایدن در ریاست جمهوری آمریکا به این معنی نیست که برای ایران تفاوت چندانی خواهند داشت اما کسی که به شهادت شهید سلیمانی افتخار می کرد امروز از جرگه ریاست جمهوری آمریکا کنار رفت.

وی با بیان اینکه ترامپ در دوران باقیمانده ریاست جمهوری خود علاقمند به انجام حرکات غافلگیرانه و غیرمنتظره است، تصریح کرد: ترامپ در این دوره کوتاه باقی مانده از ریاست جمهوری خود، به دنبال آسیب و ضربه زدن به کشورهای مختلف از جمله ایران است،اما دیگر این امکان را نخواهد داشت.

این نماینده خانه ملت بااشاره به تهدید نماینده ویژه آمریکا مبنی بر تشدید تحریم ها علیه ایران با بیان اینکه دیگر چیزی برای تحریم ایران باقی نمانده است، تصریح کرد: آمریکا گاهاً برای نشان دادن قاطعیت حداکثری در تحریم دربین افکار عمومی، اقدام به وضع تحریم های تکراری علیه ایران می کند.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس با تاکید براینکه موضوع برجام با لغو تحریم ها دو موضوع جداگانه است،گفت: اگر بایدن میگویدکه به بر جام برمی گردد این به معنی رفع تحریم‌ها نیست، چرا که دولتی که برجام را امضا کرد دولت دموکرات اوباما بود و همان دولت تحریم‌ها را رفع نکرده و ناقص اول برجام بود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پیروزی بایدن در این انتخابات گفت:  قطعاً در دوره ریاست جمهوری بایدن، تاکتیک ها نسبت به ایران تغییر خواهد کرد و بایدن نیز در صدد است از ایران امتیاز بگیرد و به دنبال تضعیف ایران است.

جلال زاده ادامه داد: اگر چه بایدن در سخنرانی دوران انتخاباتی مطرح کرد که با بازگشت به برجام راه دیپلماتیک و مطمئنی روبه روی ایران قرار خواهد داد اما در حوزه موشک‌های بالستیک و مسائل منطقه ای درخواست های جدیدی از ایران مطرح کرده است. 

وی اظهار کرد:  پیروزی بایدن در ریاست جمهوری آمریکا به معنی بروز و ظهور اتفاق های گشایش آمیزی برای ایران در روزهای آینده نیست اما باید منتظر ماند تا ببینیم که آمریکا اشتباهات خود علیه ایران را جبران خواهد کرد یا نه!

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید براینکه مشکل ایران بازگشت آمریکا به برجام نیست بلکه مشکل جمهوری اسلامی ایران سیاست های یکجانبه گرایانه آمریکاست، تصریح کرد: اگر بایدن به دنبال جلب اعتماد عمومی مردم ایران است باید در لغو تحریم‌ها اقدامات عملی انجام دهد.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1080878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =