سال تحصیلی جدید در واحد فرشتگان آغاز شد/ پذیرش ۶۵ دانشجو در ۱۱ رشته تحصیلی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان از شروع سال تحصیلی این واحد دانشگاهی با پذیرش دانشجو در ۱۱ رشته خبرداد.

علی مقداری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به فرآیند تاسیس واحد فرشتگان اظهارکرد: درسال‌های گذشته نظام آموزش عالی کشور دارای مرکز آموزشی برای افراد با نیازهای خاص مانند ناشنوایان و کم شنوایان نداشتیم. به همین علت ۳ سال پیش، پیشنهاد تاسیس واحد فرشتگان را به وزارت علوم ارائه کردیم که خوشبختانه مورد استقبال قرار گرفت.

وی افزود: واحد فرشتگان در بهمن ماه سال گذشته به صورت رسمی افتتاح و در آبان ماه سال جاری نیز فرآیند ثبت نام و پذیرش دانشجویان آغاز شد؛ درحال حاضر ۶۵ دانشجوی ناشنوا، کم شنوا و شنوا در واحد فرشتگان مشغول به تحصیل هستند که طبق مجوزهای اخذ شده از وزارت علوم، ۷۵ درصد دانشجویان از خانواده ناشنوایان و کم شنوایان و ۲۵ درصد شنوا هستند. ترکیب هیئت علمی و کارکنان واحد فرشتگان نیز به صورت ۵۰ /۵۰ است.

مقداری ادامه داد: کلیه همکاران و کادر اجرایی واحد فرشتگان با فرهنگ و زبان ناشنوایان آشنایی کامل دارند و می‌توانند به خوبی با این افراد ارتباط برقرار کنند؛ درحال حاضر ۱۱ رشته در مقطع کاردانی و کارشناسی با مجوز وزارت علوم در این دانشگاه راه‌اندازی شده‌اند که شامل علوم ورزشی، عکاسی تبلیغات، مترجمی زبان انگلیسی، معماری داخلی، نقاشی، IT، فناوری اطلاعات، عکاسی، گرافیک و... می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فرشتگان با اشاره به تعطیلی کلاس‌های حضوری و لزوم ساماندهی آموزش مجازی برای دانشجویان کم شنوا و ناشنوا گفت: آموزش دانشجویان کم شنوا و ناشنوا، تجربه‌ای جدید در نظام آموزش عالی کشور محسوب می‌شود. باتوجه به این که بیشتر رشته‌های این افراد مهارتی و عملی است، با اخذ مجوزهای لازم تمهیداتی را فراهم کردیم تا کلاس‌ها به صورت یک هفته حضوری و یک هفته مجازی برگزار شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: البته تعداد دانشجویان واحد فرشتگان بسیار اندک است؛ به همین دلیل می‌توانیم تمهیداتی را برای آموزش حضوری آن‌ها با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی فراهم کنیم. دروس نظری را هم با بهترین کیفیت به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد تا دانشجویان ناشنوا و کم شنوا برای فراگیری این دروس دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =