مشکلات اقتصادی مانع اصلی ازدواج دانشجویی است/ ترویج ازدواج آسان به فرهنگ سازی نیاز دارد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه ازدواج آسان دانشجویان گام‌های مثبتی را برداشته است، گفت: باید موانع اقتصادی را برای ازدواج آسان دانشجویان برطرف کرد.

روح اله سرافراز معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، گفت: در حوزه فرهنگی یکسری برنامه‌ها را با توجه به توانایی واحد در بخش عفاف و حجاب، جشنواره «از حماسه تا حماسه» و کانون‌های فرهنگی دانشجویی انجام می‌دهیم که مورد استقبال دانشجویان و اساتید این واحد قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در رابطه با جشنواره «از حماسه تا حماسه» برنامه‌های مختلفی را با همکاری بسیج دانشجویی انجام می‌دهیم.

سرافراز در مورد ازدواج دانشجویی، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی خوشبختانه در زمینه ازدواج آسان دانشجویان گام‌های مثبتی را برداشته است به طوری که این بحث در دانشگاه جا افتاده و با استقبال دانشجویان و خانواده‌های آنها قرار گرفته است. اما ناگفته نماند که متاسفانه برخی از این ازدواج‌ها به دلیل شرایط بد اقتصادی و دخالت‌های بی‌مورد برخی از خانواده‌ها و مسائل فرهنگی به زندگی طولانی مدت منجر نمی‌شود.

وی تأکید کرد: باید قبل از هر کاری در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا با اتخاذ تدابیر هواشمندانه بتوانیم شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که دانشجویان با خیال آسوده در کنار تحصیل به زندگی مشترک خودشان ادامه دهند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان اظهار کرد: متاسفانه شرایط فعلی یکسری نگرانی‌هایی را برای ما ایجاد کرده است و این خود یک معضل فرهنگی برای جامعه است. همچنین برخی از دانشجویان به دلیل نبود هزینه تحصیلی از ادامه تحصیل سرباز می‌زنند، باید در این زمینه چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: این واحد دانشگاهی همانند سایر واحدها رزمایش کمک‌های مومنانه را در دستور کار خود قرار داده است؛ اما به دلیل نبود بودجه هنوز موفق به انجام این امر مهم نشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کمیجان افزود: در این واحد دانشگاهی تشکل دانشجویی نداریم و تنها بسیج دانشجویی فعالیت‌های مختلف فرهنگی را انجام می‌دهد.

سرافراز با بیان اینکه امروزه تمام فعالیت‌ها از طریق فضای مجازی انجام می‌شود، گفت: فضای مجازی به مثابه چاقوی دولبه است باید کاری کنیم که از این فضای به روش درست و هدایت جامعه استفاده شود.

وی اضافه کرد: متاسفانه ادغام برخی از معاونت‌ها به بدنه دانشگاه آزاد اسلامی ضربه زده است و نمی‌توانیم تمام ماموریت‌ها را به درستی انجام دهیم؛ چرا که مباحث کاری معاونت‌ها متفاوت بوده و برای انجام صحیح آن نیاز به زمان و مدیریت دقیق داریم تا بتوانیم به اهداف فرهنگی و آموزشی خود دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1080906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =