کاهش ۷۰ درصدی مراجعه بیمه شدگان به شعب تأمین اجتماعی با طرح ۳۰۷۰

رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تأمین اجتماعی گفت: با اجرای طرح ۳۰۷۰، شاهد کاهش ۷۰ درصدی مراجعه بیمه شدگان به شعب تأمین اجتماعی خواهیم بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی اکبر ربیع زاده با بیان اینکه سال ۹۹، با عنوان سال تحول دیجیتال سازمان تأمین اجتماعی نامگذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص غیرحضوری کردن خدمات این سازمان به واسطه جلوگیری از شیوع و گسترش بیماری کرونا، سازمان تأمین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ را رونمایی کرده است.

وی افزود: مقرر شده در این طرح، دوشنبه هر هفته یک سرویس کاملاً غیر حضوری و جدید، به بیمه شدگان و مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی رونمایی و ارائه شود.

ربیع زاده با اشاره به اینکه سالانه، ۹۶ میلیون مراجعه به شعب و کارگزاری‌های تأمین اجتماعی انجام می‌شود، گفت: بخشی از این مراجعات بابت دفترچه‌های درمانی بود که در خرداد ماه امسال، با غیرحضوری کردن تأمین اعتبار دفاتر درمانی، حدود ۳۹ میلیون مراجعه را حذف کردیم.

وی با بیان اینکه بر اساس تعداد مراجعات و سرویس‌های پرتراکم، خدمات تأمین اجتماعی را اولویت بندی کرده‌ایم، گفت: مقرر شده است تا پایان بهمن ماه جاری، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملاً غیرحضوری، ۷۰ درصد مراجعات به شعب تأمین اجتماعی را حذف کنیم و به همین دلیل این طرح، ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.

ربیع زاده گفت: دو سرویس پرداخت هدیه ازدواج و ثبت خاتمه کفالت فرزندان اناث در هفته اول از رونمایی طرح ۳۰۷۰، عملیاتی شد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1080945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =