عیار استقلال و فکری با فولاد

هواداران تیم فوتبال استقلال امیدوار هستند تا با محمود فکری روزهای موفقی در لیگ بیستم تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوزحسن صانعی پور؛ هرچند قرارداد احساسی محمود فکری با نساجی مازندران، در قیاس با دیگر مشکلات باشگاه استقلال، مسئله مهمی نباید باشد، اما می توان از آن به دورمایه های فکری سرمربی استقلال پی برد. آنچه آن را فکری، اعتماد به دوستان می نامد، در فوتبال حرفه ای محلی از اعراب نداشته و با روح حرفه ای این صنعت سازگاری ندارد. به گفته سیف الله پور مدیر تیم فوتبال نساجی؛ پیگیری مسایل مربوط به محمود فکری در اختیار بخش حقوق باشگاه نساجی قرار گرفته است و نساجی منتظرعکس العمل باشگاه استقلال برای روشن شدن وضعیت وی بوده و باشگاه نساجی به دنبال احقاق حق خودش است. بندی در قرارداد آقای فکری است که استقلال باید مبلغی را برای دریافت رضایت نامه به نساجی پرداخت کند که این کار را انجام نداده است. گذر از نساجی برای سرمربی با انگیزه استقلال که نشان داده است تابع احساسات منحصر به فردی است، به او اجازه تفکر بهتر در ادامه لیگ، آن هم در آستانه بازی حساس با فولاد اهوازرا خواهد داد؟.

خروج جوانان با انگیزه

در سال های گذشته بازیکنانی چون الهیار صیاد منش، سید مجید حسینی و امید نور افکن، باشگاه استقلال را با این هدف ترک کردند که بخشی از بدهی های این باشگاه تامین شود. در فصل جاری نیز شاهین طاهرخانی و محمد بلبلی دو بازیکن آینده دار این تیم از لیست محمود فکری خارج شده و حسین پورحمیدی نیز پس از غیبت در تمرینات با دستور سرمربی در اختیار باشگاه قرار گرفته و احتمال رفتن او از استقلال بیشتر از گذشته است. بی توجهی به بازیکنان جوان در سال هایی که شاهد ظهور نسل جدید فوتبال ایران هستیم، جبران ناپذیر بوده و به استقلال و تیم هایی که بدنبال ستاره های فوتبال ایران می باشند و مجبور می شوند با عقد قرارداد های خارج از قاعده وعرف آنان را به خدمت بگیرند،  کمک چندانی نخواهد کرد.

خوشبختی در خط اول

با جذب رشید مظاهری خاطره رقابت دروازبانانی چون؛ ناصر حجازی با منصور رشیدی احمد رضا عابد زاده با حمید بابازاده، پرویز برومند با سید هادی طباطبایی، سید مهدی رحمتی با وحید طالبلو زنده شد. حضور دو گلر مدعی در تیم، انگیزه های بالایی  ایجاد کرده و تلاش برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی را دوچندان خواهد کرد. مقوله ای که باید آن را به خوشبختی سرمربی در خط اول تیم تعبیر کرد. حسینی در فصل قبل نشان داد، اگر رقیبی جدی در کنار خود نداشته باشد، میزان انگیزه و حتی تلاش او متوقف شده و این ادعا را تعداد گل های خورده استقلال در فصل نوزدهم به اثبات می رساند.

خاطره بد کرونا در اهواز

شروع دوباره لیگ نوزدهم بعد از شیوع ویروس کرونا، با بازی استقلال و فولاد خوزستان همراه بود. استقلال در این دیدار بعد از اینکه بازی را واگذار کرد و عملا لیگ نوزدهم را نیز به حریف داد، تعدادی از بازیکنان خود را در بازگشت از اهواز به خاطر ابتلاء به کرونا از دست داد. شرایط روزهای اخیر ایران و اهواز با توجه به سیر صعودی مبتلایان به کرونا و سفر طولانی آبی پوشان به این شهر خاطره بد سال گذشته را زنده کرده و در حقیقت اگر استقلال موفق شود با دست پر از جنوب ایران بازگردد و تلفاتی نداشته باشد، مسیر قهرمانی را برای خود هموار کرده است.

از آندره آ تا استراماچونی

هنوز هم سایه سرمربی ایتالیایی استقلال بر سر این باشگاه سنگینی می کند. بعضی از هواداران تنها راه نجات استقلال را بازگشت وی دانسته و سعادتمند به همین اعتبار وبا انگیزه خروج پرونده استراماچونی از فیفا، شرایط آبی پوشان را قبل از فینال جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا بحرانی کرد. داستانی که از آندره آ، قبل از اتمام نیم فصل نوزدهم شروع شده و با  پرداختن به نام استراماچونی همچنان ادامه دارد.  معلوم نیست که بدهی چهل و پنج میلیاردی آبی پوشان به او که به گفته سخنگوی استقلال، کمتر خواهد شد چه سرنوشتی را برای آنان رقم خواهد زد.

خارج از مدار

استقلال در حالی که چند بازیکن جوان خود را در لیست خروجی قرار داده است، بازیکن دورگه ای را به تمرینات خود آورده و از او تست می گیرد. شنیده ها حاکی از اینست که بازیکن دو رگه ایرانی، اوکراینی به مربیان استقلال گفته است؛ تیمش در کیف، پایتخت اوکراین منحل شده و می خواهد شانس خود را در استقلال امتحان کند. عدم رضایت فکری از او باعث شد تا سرمربی استقلال اعلام کند؛ اجازه حضور این قبیل بازیکنان را در تمرینات نمی دهد. در حقیقت رفتار خارج از مدار و قاعده باشگاه های ایرانی که بازیکنان شناخته شده خود را براحتی از دست می دهند و دست به دامان بازیکنان غیر بومی و یا دورگه می شوند، حکایت از رفتار آماتوری مدیریت فوتبال ایران دارد.   

اهواز شهری برای صعود

شرایط تیم استقلال بعد از برد هفته اول برابر مس رفسنجان و اضافه شدن بازیکنان جدید، پیچیده شده است. سرمربی استقلال باید ترکیب تیم برنده را تغییر بدهد و در حقیقت لیگ را از هفته دوم، دوباره آغاز نماید. در مقابل فولاد نمی تواند استقلال هفته دوم را آنالیز کرده و نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی نماید. با این وصف که اهواز همیشه شهر خوش یمنی برای استقلال بوده و خاطره برد ذوب آهن توسط فولاد مجید جلالی  "که منجر به قهرمانی آبی پوشان در لیگ هشتم شد،" در ذهن هواداران این تیم باقی مانده است، این سرزمین را باید  شهر صعود آبی پوشان بدانیم. البته به این مقوله باید تقابل اندیشه های فکری با نکونام را هم اضافه کرد. مربیان که از گزینه های هدایت استقلال در فصل جاری بودند واین امر باعث خواهد شد تا دوئل نکونام و فکری در اهوازجدی تر از همیشه شکل بگیرد.  با این حال دید؛ عیارفکری و استقلال در همین ابتدای لیگ در مصاف  با فولاد مشخص خواهد شد؟   

انتهای پیام/

کد خبر: 1080975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =