حجت‌الاسلام اژه‌ای، باوری عمیق به ایجاد «سمپاد» داشت

وزیر آموزش و پرورش گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای، اندیشه ای ژرف، باوری عمیق و ایمانی راسخ به ایجاد «سمپاد» در آموزش و پرورش داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش ‌و پرورش در پی درگذشت «حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ای» پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«فقدان استاد فرزانه مرحوم دکتر جواد اژه ای نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا و بنیانگذار آموزش و پرورش استعدادهای درخشان «سمپاد» در جمهوری اسلامی ایران موجب تأثر و تأسف عمیق و اندوه فراوان شد.

زنده یاد دکتر اژه ای پس از دو دهه فعالیت علمی و اجراییِ آمیخته به عشق معلمی، یادگار ماندگاری به نام «سمپاد» را برای کشف و پرورش استعدادهای برتر و نخبگان ایران اسلامی و درخشش جوانان شایسته کشور و مدال آوری‌های پر افتخار در المپیادهای علمی جهانی را از خود به جا گذاشت تا آینده سازان این مرزوبوم بتوانند در پرتو بستر ایجاد  شده در راستای تعالی و عزت مندی هرچه بیشتر ایران عزیز حرکتی هدفمند و مشخصی داشته باشند.

او اندیشه ای ژرف، باوری عمیق و ایمانی راسخ به ایجاد «سمپاد» در آموزش و پرورش داشت و با این اندیشه و باور، به مطالعه و تحقیق ونظریه پردازی در تعلیم و تربیت پرداخت و عمر با برکت خود را مصروف تربیت و توانمندی دانش آموزانی کرد که طلایه داران عرصه علم را در ترازی همچون «مریم میرزاخانی» نشاند.

اینجانب به عنوان خادم جامعه ی فهیم فرهنگیان، فقدان این معلّم عاشق و موسس آموزش و پرورش ویژه استعدادهای برتر کشور را به محضر مقام معظم رهبری، خانواده معزّا، فرهنگیان فرهیخته و همکاران ارجمند و اساتید محترم سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان و جامعه نخبگانی کشور تسلیت گفته و از خداوندمنان علوّ درجات برای آن مرحوم، و صبر و سلامت برای بازماندگان، مسألت دارم.»

 انتهای پیام/

کد خبر: 1080995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =