دلیل اصلی گرانی‌ها ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: یکی از علل اصلی گرانی‌ها، ناهماهنگی وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی است و تیم اقتصادی دولت هم شرایط را به خوبی مدیریت نمی‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، جعفر قادری با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور، گفت: اوضاع اقتصادی کشور متأسفانه خوب نیست و تیم اقتصادی دولت تاکنون نتوانسته که شرایط اقتصادی را به خوبی مدیریت کند.

وی افزود: برخی از ناهماهنگی‌ها میان تیم اقتصادی دولت تبعات خود را در بازار نشان داده و این مسئله باعث مشکلاتی برای مردم در زمینه معیشتی و اقتصادی شده و می‌توان گفت که بخشی از مشکلات ما در زمینه گرانی‌ها به علت ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت باعث مشکلاتی شده که از جمله آن، به موقع انجام نشدن ثبت سفارش برای کالاهای اساسی است؛ همچنین از ظرفیت صادرات برای تأمین نیازهای وارداتی کشور به خوبی بهره گرفته نشده و همه این عوامل در افزایش قیمت‌ها تأثیرگذار بوده است.

قادری تصریح کرد: یکی دیگر از علل گرانی برخی از کالاها و خدمات در کشور آن است که دولت هنوز نمی‌داند که برخی از محصولات کشاورزی در حیطه وزارت صمت است یا وزارت جهاد کشاورزی و مردد بودن در این زمینه و عدم هماهنگی بین وظایف وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی مشکلاتی را در زمینه گرانی‌ها به وجود آورده است.

وی تأکید کرد: یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی کشور و رفع گرانی برخی کالاها در بازار آن است که ناهماهنگی‌های بین وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی مرتفع شود و زمانی که این هماهنگی ایجاد شود، می‌تواند تأثیر خود را در کاهش قیمت‌ها بگذارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1081008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =