استفاده از آموزه های علوم شناختی در برنامه های درسی

ستاد توسعه علوم شناختی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور تفاهم نامه همکاری برای گسترش همکاری‌های علمی - آموزشی و استفاده از آموزه‌های علوم شناختی منعقد کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، با هدف گسترش همکاری های علمی - آموزشی  و استفاده از آموزه های علوم شناختی در بهسازی برنامه های درسی، ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور تفاهم نامه همکاری منعقد و مبادله کردند.

این تفاهم نامه در مراسمی از سوی دکتر حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور و دکتر مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی میان این دو نهاد منعقد و مبادله شد.

دکتر مجید نیلی احمدآبادی دبیر ستاد توسعه علوم شناختی در این مراسم با اشاره به رسالت ستاد برای ارتقای سرمایه شناختی آحاد مختلف جامعه گفت: توجه به کودکان و نوجوانان و توسعه توانمندی های شناختی آنان یکی از اهداف و سیاست های این ستاد است و انعقاد این یادداشت همکاری نیز در جهت تحقق این برنامه صورت می گیرد.

وی افزود: امید است از طریق هم افزایی نیروها و بکارگیری تخصص دو جانبه در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی،  زمینه بالندگی قابلیت ها و ظرفیت های شناختی کودکان و نوجوانان فراهم  و با ایجاد بسترهای لازم ضمن تقویت توانمندی های شناختی کودکان و نوجوانان از بروز افت کارکردهای شناختی در میان آنان جلوگیری شود.

همچنین در ادامه حسن ملکی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور نیز با اشاره به پیچیده بودن ماهیت تربیت، استفاده از یافته های علوم مختلف  بویژه دانش شناختی را برای غنی سازی حوزه نظر و عمل در تعلیم و تربیت اقدامی ضروری دانست.

وی همچنین خواستار بهره گیری از دانش و تخصص و توانمندی های ستاد توسعه علوم شناختی در بهبود امر تعلیم و تربیت شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =