توسعه مراکز مشاوره در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تأثیرگذار است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان، توسعه مراکز مشاوره را در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه اثرگذار دانست.

حجت بابایی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در حوزه عفاف و حجاب اظهارکرد: باتوجه به این که استان کرمان جزو استان‌های مذهبی کشور محسوب می‌شود، حوزه عفاف و حجاب نیز در دانشگاه آزاد اسلامی در شرایط قابل قبولی قرار دارد و مشکلی چندانی را در این مسئله نداریم.

وی افزود: تجهیز ورودی‌های دانشگاه به گیت، بازرسی دقیق و اصلاح برخی امور فرهنگی در زمان قبل از تعطیلی دانشگاه‌ها، اقداماتی بود که در زمینه فرهنگ و عفاف و حجاب صورت گرفت. البته مدیران قبلی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد هم بازدید میدانی را از فضای  دانشگاه داشتند که خوشبختانه مشکل خاصی در این خصوص وجود نداشت.

بابایی ادامه داد: درحال حاضر نیز باتوجه به تعطیلی دانشگاه اقداماتی از قبیل نصب بنرهای آموزشی در بخش‌های مختلف دانشگاه و تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی، برای توجه هرچه بیشتر دانشجویان به فرهنگ عفاف و حجاب صورت گرفته است. همچنین فرم‌های تعهدهای انضباطی نیز برروی سایت دانشگاه قرار گرفته تا دانشجویان جدید الورود نیز به آن دسترسی داشته باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرمان با اشاره به اجرای ضعیف دستورالعمل‌های مرتبط با پوشش و آراستگی در برخی از واحدهای دانشگاهی گفت: اگر مجموعه دانشگاه اعم از رئیس، معاونت فرهنگی و آموزشی و... در زمینه فرهنگ عفاف و حجاب با یک دیگر اتفاق نظر داشته باشند، شاهد اجرای ضعیف دستورالعمل‌های ابلاغ شده نیستیم. اگر فرد یا بخشی از دانشگاه اعتقادی به مسئله عفاف و حجاب نداشته باشند، در برخی امور شاهد کارشکنی و اختلال خواهیم شد.

وی تاکید کرد: حراست واحد کرمان همانند یک نیروی فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب نقش آفرینی می‌کند و سعی کرده‌ایم تا حد امکان از برخوردهای سلبی جلوگیری کنیم. موارد مشکل دار نیز به مرکز مشاوره دانشگاه ارجاع خواهند شد.

بابایی تصریح کرد: وجود مشکلات حجاب در برخی مراکز آموزشی، نشات گرفته از وضعیت فرهنگی منطقه جغرافیایی آن مرکز است موجب می‌شود به دانشگاه یا مرکز آموزشی نیز سرایت کند. اگر تمام مسئولان شهر و استان به صورت هماهنگ در زمینه عفاف و حجاب تلاش کنند، شاهد مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها نخواهیم بود. درواقع نبود یک نیروی بازدارنده در سطح شهر، ادارات و موسسات سبب می‌شود تا مسئله عفاف و حجاب مورد غلفت واقع شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرمان در پایان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی دقیق و تقویت مراکز مشاوره در دانشگاه می‌تواند در زمینه حل مسائل فرهنگی و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اثرگذار باشد. البته برخی اقدامات مانند تفکیک جنسیتی، استفاده از زور و تحکم و ابلاغ بخشنامه، اثر چندانی را در این حوزه نخواهد داشت بلکه باید به سمت اقناع سازی دانشجویان حرکت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =