گلایه عضو شورا از عدم تعیین تکلیف پایانه شرق

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران به لزوم توجه به تکمیل، تعیین تکلیف و بهره برداری از پایانه شرق جدید تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مجید فراهانی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه اموال و دارائی های شهرداری، اموال و دارائی های مردم تهران است و به امانت در اختیار مدیران شهرداری قرار گرفته است و ما به عنوان نمایندگان مردم برابر قانون باید بر حسن رعایت امانت توسط شهردار و مدیران شهری نظارت و گزارش خود را به مردم ارائه کنیم،گفت: امانتداری شایسته تنها در سایه ممانعت از دست درازی به اموال عمومی فراهم نمی شود و ما نیازمند توجه به حفظ سرمایه های شهر از طریق تسریع در تکمیل، تعیین تکلیف و بهره برداری از پروژه هایی هستیم که با سرمایه شهروندان اجرا و عملیاتی شده اند.

وی با اشاره به بازدیدش از پایانه شرق تاکید کرد: سه سال پیش در ۲۱ آبان ماه ۱۳۹۶ پس از بازدید از پایانه شرق جدید درباره «تسریع در تکمیل و تعیین تکلیف انتقال پایانه مسافربری شرق» به شهردار وقت تهران تذکر دادم و تا امروز با برگزاری بیش از پنج جلسه و مکاتبات متعدد موضوع را مورد پیگیری قرار داده ام اما متاسفانه دریغ از یک درصد پیشرفت و اندک اراده ای در توجه به این موضوع برای تعیین تکلیف بخشی از دارائی شهروندان تهرانی وجود ندارد.


فراهانی با بیان اینکه در برابر این روند بارها از خود پرسیده ام که اگر این پروژه با سرمایه شخصی شهردار یا معاونان ایشان اجرا شده بود، آیا باز هم آقایان در تکمیل و تعیین تکلیف آن این گونه عمل می کردند؟، گفت: در این صورت آیا باز هم ما سه سال شاهد توقف پروژه و فقدان اراده برای تعیین تکلیف آن بودیم؟ و مطمئناً انتظار برحق شهروندان تهرانی استفاده صحیح، به جا و موثر از منابع بودجه شهرداری و اجرای پروژه ها با رعایت صرفه و صلاح شهر و جلوگیری از اتلاف منابع ناشی از عوارض و بهای خدماتی که شهروندان به شهرداری پرداخته اند در جریان طولانی شدن اجرای پروژه ها است.

رئیس کمیته بودجه  شورای شهر تهران اذعان کرد:  بر همین اساس به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور،درباره « توجه به تکمیل، تعیین تکلیف و بهره برداری از پایانه شرق جدید » به شهردار تهران تذکر می دهم.


وی  گفت: جناب  دکتر حناچی؛ شهردار تهران، این پروژه و پروژه های مشابه آن هم بخشی از امانت شهروندان تهرانی در دست شماست. عملکرد شما را صرفاً با رعایت امانت و ممانعت از شهر فروشی قضاوت نخواهند کرد، بلکه درباره عملکرد شما درقبال این سرمایه های شهر نیز قضاوت خواهند کرد. پس تا دیر نشده برای بهره برداری درست و بهینه از سرمایه های کالبدی شهر کاری کنید که شهروندان از عواید و نتایج بهره برداری از این پروژه ها برخوردار شوند.


انتهای پیام/

کد خبر: 1081130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =