سهم تکان‌دهنده افغانستان از قاچاق شیشه به کشور

افغانستان که طی سال‌ها همواره یکی از کانون‌های تولید و قاچاق موادمخدر سنتی به کشورمان بوده است، حالا در تولید و قاچاق موادمخدر صنعتی هم سهم زیادی از قاچاق را به خود اختصاص داده است، موضوعی که رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا نسبت به آن معترض شده و خواستار ورود جدی مسئولان این کشور است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار مجید کریمی درباره آمار کشفیات مخدر شیشه در کشور گفت: از ابتدای امسال تا حوالی نیمه آبان ماه، بیش از 10 هزار کیلوگرم مخدر شیشه از سوی پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا کشف و ضبط شده است که در این میان بیش از 90 درصد آن از تولیدات افغانستان بوده که به کشورمان وارد شده است.

وی با بیان اینکه این مساله یکی از مشکلات جدی ما با افغانستان است، گفت: متاسفانه علاوه بر مواد مخدر سنتی، مواد صنعتی هم در این کشور تولید می‌شود و ما در نشستی که اخیرا با مسئولان این کشور داشتیم به آنها تاکید کردیم که که دغدغه ما علاوه بر موادمخدر سنتی، موادمخدر صنعتی و به خصوص ماده روانگردان شیشه هم هست. این موضوع برای ما مشکلات جدی ایجاد می کند و ضرورت دارد که حتما مسئولان افغان اقداماتی را داشته باشند.

رییس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا با بیان اینکه طرف مقابل دلیل عدم نظارت کافی را وجود برخی از مشکلات داخلی عنوان کرد، گفت: ما اعتراض و گلایه خود را در مورد عدم نظارت کافی آنان به خصوص در مرزهای مشترک اعلام کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =