در دیدار نخست وزیر قرقیزستان با سفیر آذربایجان در بیشکک بر ثبات و امنیت در این کشور تاکید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «سادیر جبار اف» نخست وزیر و سرپرست ریاست جمهوری قرقیزستان با «حیدر اورودژف» سفیر آذربایجان در بیشکک دیدار کرد.

در این دیدار سفیر آذربایجان اظهار داشت: قرقیزستان در صحنه بین المللی از اعتبار شایسته‌ای برخوردار است و در سیاست‌های منطقه‌ای جایگاه مهمی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: در اوایل ماه اکتبر بسیار نگران سرنوشت مردم و دولت بودیم، از نزدیک حوادث را دنبال می‌کردیم. البته ما امیدوار بودیم مسائل به آرامی حل شوند و خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی، کشور به قانون و آرامش بازگشت.

این دیپلمات تأکید کرد که قرقیزستان از نظر موقعیت جغرافیایی کشوری بی‌نظیر است. توجه به این نکته مهم است که بسیاری از کشورها و سازمان‌های بین المللی در قرقیزستان سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مهمی را اجرا می‌کنند. ما باید از روسای نمایندگی‌های دیپلماتیک که تلاش بسیاری در جذب سرمایه‌گذاری و کمک‌های مالی انجام داده‌اند، تجلیل کنیم.

وی افزود: بیشکک چشم انداز وسیع برای گسترش پروژه‌ها دارد. قاعدتا برای اجرای و گسترش بیشتر این پروژه‌ها، ثبات داخلی در کشور مهم است. همچنین افزایش شفافیت و یکپارچگی دستگاه‌های دولتی در استفاده از صندوق‌های سرمایه گذاری و کمک‌های مالی نیز بسیار مهم است.

اورودژف ادامه داد:  قرقیزستان کشوری با نهادهای دموکراتیک در حال ظهور است. ما اطمینان داریم که این کشور آینده روشنی دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1081142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =