تمجید رژیم صهیونیستی از هیئت کبار العلماء سعودی

در پی اعلامیه رسمی هیئت کبار العلماء عربستان سعودی علیه گروه اخوان المسلمین و تروریستی خواندن آن، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی از این اقدام، استقبال و از این هیئت سعودی تمجید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه از بیانیه هیئت کبار العلمای عربستان سعودی که در آن گروه اخوان المسلمین تروریستی نامیده شده، استقبال کرد. 

وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی در توییتر در صفحه عربی خود نوشت: «خوشوقتیم که ما در اسرائیل شاهد این شیوه مقابله با بهره‌برداری از دین برای تحریک [دیگران] و فتنه‌[انگیزی] باشیم. تردیدی نیست که ادیان آسمانی برای نشر محبت و انس میان مردم نازل شده‌اند».

در ادامه این استقبال وزارت خارجه رژیم صهیونیستی آمده است «ما شدیداً به ادبیاتی نیاز داریم که به تسامح و همکاری متقابل دعوت کند تا همه منطقه به پا خیزد [رشد کند]». 

این تمجید رژیم صهیونیستی در راستای سیاست سال‌های اخیر برخی کشورهای عربی برای عادی کردن روابط با رژیم صهیونیستی است. تل‌آویو در حالی دم از تسامح می‌زند که سال ۲۰۱۶ وزارتخانه‌ای به همین نام تاسیس و سال ۲۰۱۹ را سال تسامح نامگذاری کرد. 

سه‌شنبه گذشته هیئت کبار العلمای عربستان سعودی به تبعیت از دولت این کشور که پیشتر گروه اخوان المسلمین را به همراه حزب‌الله لبنان تروریستی خوانده بود، گروه اخوان را «گروهی تروریستی» خواند و ادعا کرد که این گروه نماینده شیوه اسلام نیست و اقداماتش تفرقه‌افکنانه، خشونت‌بار و حامی تروریسم است. 

ترکیه از جمله کشورهای منطقه است که از گروه اخوان المسلمین حمایت می‌کند. به همین دلیل عربستان و ترکیه بعد از سقوط محمد مرسی اولین رئیس جمهور منتخب مصر پس از حکومت حسنی مبارک، به همین دلیل دچار تعارض و تقابل شدند.

هر چند عربستان مدعی است که گروه اخوان المسلمین تروریستی است اما ائتلاف سعودی علیه یمن در شش هفت سال جنگ (در یمن)، با حزب الاصلاح که شاخه اخوان در یمن است، همکاری داشته و دارد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1081145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =