روابط دوجانبه محور گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه ازبکستان و فنلاند

وزرای امور خارجه ازبکستان و فنلاند در گفت‌وگوی تلفنی بر توسعه و تحکیم همکاری‌های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «عبدالعزیز کامل اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند در گفت‌وگوی تلفنی روابط دوجانبه قریب الوقوع در سطوح مختلف را بررسی کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین چگونگی و چشم انداز روابط چندجانبه ازبکستان و فنلاند در قالب «اتحادیه اروپا و آسیای مرکزی» بررسی شد.

طرفین پایبندی خود را برای توسعه و تحکیم گفت‌وگوی سیاسی بین دو کشور اعلام کردند و روابط قریب الوقوع در سطوح مختلف را بررسی کردند.

وزرای امور خارجه همچنین در مورد گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در زمینه‌های علمی، آموزشی و آموزش کارمندان نیز تبادل نظر کردند.

مقامات عالی رتبه دو کشور بر اهمیت برگزاری منظم نشست‌های کمیسیون بین دولتی ازبکستان و فنلاند در همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی مبنی بر تشدید روابط دوجانبه اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری تاکید کردند.

وزرای امور خارجه در این تماس تلفنی در مورد تشدید همکاری‌های متقابل در زمینه حل و فصل صلح آمیز اوضاع افغانستان و همچنین دیگر موضوعات بین المللی و منطقه‌ای نیز تبادل نظر کردند. 

براساس گزارش وزارت امور خارجه ازبکستان، فنلاند استقلال این کشور را در تاریخ 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 26 فوریه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1081147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =