تحویل «کلبجر» به جمهوری آذربایجان ۱۰ روز به تاخیر افتاد

دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان از موافقت این کشور با درخواست ایروان برای تاخیر ۱۰ روزه در موعد تحویل دادن شهرستان «کلبجر» به باکو خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، «حکمت حاجی‌اُف» دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد، به دنبال درخواست ارمنستان از جمهوری آذربایجان برای دادن مهلت ۱۰ روزه برای تحویل شهرستان «کلبجر»، باکو با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری آپا جمهوری آذربایجان، دستیار الهام علی‌اُف که رئیس اداره سیاست خارجی دفتر ریاست جمهوری جمهوری آذربایجان است، گفت: «کار برای اجرای بیانیه مشترک امضا شده توسط الهام علی‌اُف رئیس‌جمهور آذربایجان، نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان و ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه در تاریخ دهم نوامبر (۲۰ آبان) ادامه دارد».

حاجی‌اُف با بیان اینکه طبق این بیانیه مشترک مقرر است که نیروهای ارمنستانی ۱۵ نوامبر (امروز ۲۵ آبان) از کلبجر خارج شوند، خبر داد: «روسای جمهور آذربایجان و روسیه روز گذشته صحبت کردند. طرف ارمنستانی از طریق روسیه از آذربایجان درخواستی مطرح کرد و خواستار آن شد که زمان (تحویل کلبجر به باکو و تخلیه نیروهای ارمنستانی از آن) تا ۲۵ نوامبر (۵ آذر) تمدید شود».

این مقام جمهوری آذربایجان افزود: «شرایط آب و هوا دارد برتر می‌شود و فقط یک جاده در این مسیر وجود دارد که جاده واردنیس است و ظرفیت جاده محدود است. آذربایجان موافقت کرده است که تخلیه جمعیت غیرنظامی در کلبجر تا ۲۵ نوامبر انجام شود».

به گفته او، خروج نیروهای ارمنستانی از «اقدم» و «لاچین» برای بیستم نوامبر (۳۰ آبان) برنامه ریزی شده است.

طبق توافق ۱۰ بندی مسکو، باکو و ایروان برای توقف جنگ بر سر منطقه قره‌باغ کوهستانی، قرار است در ازای خروج ارمنستانی‌ها از برخی مناطق، نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه استقرار یابند

منبع:فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1081150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =